וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק התעסוקה האמריקאי שותת דם: חברות הודיעו היום על פיטורים בהיקף של 54 אלף עובדים

מיכל רמתי

26.1.2009 / 17:16

בין המפטרות: הום דיפו, ספרינט, קטרפילר, פייזר; באירופה דיווחו פיליפס ו-ING על פיטורי אלפי עובדים


המשבר ממשיך לפגוע בשוק התעסוקה בארה"ב ובאירופה, בעוד מעסיקים מנסים להתכונן לתקופה של מיתון ולצמצם עלויות. בארה"ב הודיעו כמה מהחברות הגדולות בשוק על פיטורים של למעלה מ-50 אלף עובדים. באירופה דווח על פיטורי 13 אלף עובדים. החברות המפטרות מגיעות מכל קצוות שוק התעסוקה: הום דיפו וקאטרפילר, שנפגעו מהמשבר בשוק הנדל"ן, פייזר, יצרנית התרופות, חברת הפיננסים ING ואף חברת הסלולר האמריקאית, ספרינט נקסטל.

קטרפילר, היצרנית הגדולה בעולם של דחפורים, תפטר 20 אלף עובדים בעקבות הירידה בביקוש לציוד בנייה, על רקע החרפת המיתון. קטרפילר הודיעה על תוכנית הפיטורים במקביל לפרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2008. הרווח הנקי של החברה היה 661 מיליון דולר, ירידה של 32% לעומת 975 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. קטרפילר אמרה כי היא צופה שגם 2009 תהיה קשה.

ענקית התרופות, פייזר, שהודיעה היום על רכישת מתחרתה הקטנה יותר, וייאת, הודיעה כי במסגרת המיזוג, יפוטרו 19 אלף עובדים מהחברה הממוזגת – כ-15% מכוח האדם, ו-5 מפעלים ייסגרו.

הום דיפו תפטר 7,000 עובדים, או 2% מכוח העבודה, ותקפיא את שכר המנהלים כדי להקטין את ההוצאות בתקופה בה הביקוש נמצא בנפילה. הום דיפו צופה לרשום הפרשות לפני מס של 532 מיליון דולר בגין הפיטורים. חברת הציוד לבית חזרה על תחזיתה לנפילה של 8% במכירות בשנת הכספים 2008, ולירידה של 24% ברווח למניה מפעילות שוטפת, ללא פריטים חד פעמיים.

ספרינט נקסטל, ספקית הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה היום כי תפטר עד 8,000 עובדים – כ-14% מכוח האדם שלה, במסגרת תוכנית לקיצוץ בעלויות העבודה. ספרינט אף הודיעה על הקפאת ההפרשות לתוכניות הפנסיה לעובדים. התוכנית של ספרינט אמורה לצמצם עלויות בסך של 1.2 מיליארד דולר בשנה. AT&T, יריבתה של ספרינט בתחום הטלקום, הודיעה בחודש שעבר כי תפטר 12 אלף עובדים, כ-4% מכוח האדם שלה.

גם באירופה דווח היום על פיטורים בהיקפים נרחבים. חברת השירותים הפיננסיים ING ההולנדית דיווחה על פיטורי 7,000 אנשים בשנה הקרובה. יצרנית האלקטרוניקה ההולנדית - רויאל פיליפס - הודיעה על פיטורי 6,000 עובדים, לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני ראשון מאז 2003. הפיטורים בפיליפס נוספים על פיטורי 3,000 עובדים שכבר בוצעו ברבעון שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully