וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המכוניות GM הודיעה על ביטול 2,000 משרות נוספות בארה"ב; קיצרה את שבוע העבודה ברוסיה

סוכנויות הידיעות

26.1.2009 / 19:50

החברה תפחית משמרות בשני מפעלים בארה"ב; תצמצם התפוקה ב-13 מפעלים נוספים בצפון אמריקה



יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה כי בכוונתה להפחית משמרות במפעלים באוהיו ובמישיגן, ולמעשה תבטל בכך כ-2,000 משרות. עוד דיווחה החברה על צמצום התפוקה ב-13 מפעלים נוספים בארה"ב ובקנדה על רקע האטה בביקוש למכוניות בארה"ב. בנוסף, הודיעה החברה על קיצור שבוע העבודה במפעל החדש שלה ברוסיה, שגם בה צפויה האטה חדה במכירות כלי הרכב השנה.



ג'נרל מוטורס, כבר הורידה את תחזית המכירות שלה בארה"ב לשנה הקרובה ל-10.5 מיליון מכוניות, והשביתה את מרבית מפעליה בארה"ב החודש בשל ההאטה במכירות. על החברה לחזור לרווחיות על מנת להוכיח כי אינה "בור ללא תחתית למזומנים", וכי הממשל יכול להזרים לה 13.4 מיליארד דולר נוספים שהובטחו לה.



רוסיה, אחד משוקי הצמיחה המהירים של GM בשנים האחרונות, חוותה אף היא בחודשים האחרונים את נתח זרועו של המשבר העולמי. מכירות מותג שברולט הפופולרי של GM ברוסיה צנחו בנובמבר ב-11% ובדצמבר ב-6% נוספים. GM השקיעה 300 מיליון דולר בהקמת המפעל החדש בסנט פטרסבורג, שהושק בנובמבר. החברה הודיעה היום על קיצור שבוע העבודה בו ל-3 ימים. עם זאת, החברה לא שינתה את תחזיתה להגדלת תפוקת המפעל ל-100 אלף מכוניות בשנה עד 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully