וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע המימושים של לבייב נמשך: אפריקה תמכור 50% מגוטקס לשותף הקנדי ג'ואי שוובל

מיכאל רוכוורגר

26.1.2009 / 21:51

גוטקס תימכר לפי שווי של 100 מיליון דולר; עם השלמת העסקה יקטן החוב הפיננסי של אפריקה ב-100 מ' ד'


שבשליטת לב לבייב, ובניהולו של איזי כהן, ממשיכה במסע מימושי הנכסים והפעילויות. המטרה: בכדי לשרוד את תקופת המשבר הקשה העוברת על השווקים בכלל ועל אפריקה בפרט ולפרוע בשנה הקרובה הקרובות תשלומי קרן וריבית של איגרות חוב אג"ח וכן תשלומי ניירות ערך מסחריים, בהיקף כולל של בסך של כ 1.9 מיליארד שקל.

אפריקה מצויה על סף חתימה על העסקה, שאמורה להתבצע בימים הקרובים, ולפיה היא תמכור את אחזקותיה (50%) בפעילות הטקסטיל, המרוכזת תחת חברת גוטקס מותגים לידי לקבוצת משקיעים קנדית בראשות איש העסקים הקנדי ג'ואי שוובל לפי שווי פעילות של כ 100 מיליון דולר לפעילות (בכפוף להתקיימות מנגנונים והתאמות שונות, ובהם ככל הנראה ביניהם כנראה נטילת ערבויות של אפריקה לבנקים עבור גוטקס) - כך נודע ל TheMarker.

בעבר פורסם - זאת בניגוד לפרסומים בתקשורת בעבר, כי אפריקה הצמידה לפעילות הטקסטיל שלה שווי של כ 400 מיליון דולר, כך שהמחיר הנוכחי עשוי לבטא את ירידות נפילות המחירים בעקבות המשבר. שוובל, בעל השליטה בחברת כריסטינה אמריקה, מחזיק כיום ב 50% הנותרים הנוספים מידי מגוטקס מותגים, הכוללת את חברת בגדי הים גוטקס ורשתות האופנה זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי.



בעקבות העסקה צפוי החוב הפיננסי של אפריקה לרדת בכ 100 מיליון דולר, נוספים, שכן אפריקה תחדל מלאחד את תוצאות מגזר הטקסטיל בדו"חותיה לצד פעילויות נוספות של החברה, בשיעור של 100% (וזאת בעוד שבפועל היא החזיקה ב 50% מפעילות זו).

על פי הערכות בשוק ההון ובענף השיווק, פעילות הטקסטיל של אפריקה ושוובל מניבה הכנסות שנתיות של יותר למעלה מ 1 מיליארד שקל. עסקה זו מצטרפת למזכר הבנות עליו חתמה חברה הבת אפריקה נכסים לפני שבועיים עם קרן השקעות אירופית (שאת שמה מסרבים באפריקה לחשוף בתוקף) למכירת השליטה (51%) בחברת מחצית היובל שהיא בעלת זכויות בשני פרויקטים: מגדל היובל (מגדל הקריה) בתל אביב (100%), תמורת כ135 - מיליון שקל במזומן והשתתפות במחצית מהחובות בגין מגדל היובל, בסך 380 מיליון שקל. במידה ועסקה זו תושלם תפסיק אפריקה לאחד את תוצאותיה בדו"חותיה, ובעקבות זאת יקטן החוב הפיננסי שלה בכ760- מיליון.

כמו כן אפריקה השלימה לאחרונה מהלך של הכנסת שותף אסיאתי ל2- נכסים בניו יורק תמורת 300 מיליון דולר, ובכך הקטינה את היקף התחייבויותיה ב118 - מיליון דולר.בעקבות החשיפה הגבוהה למוקדי הרעש הקשים ביותר של משבר הנדל"ן בארה"ב ורוסיה, מניית אפריקה ישראל אבדה ב12 - החודשים האחרונים כ, 89% - והחברה השילה משוייה למעלה מ25 - מיליארד שקל מאז השיא בתחילת מאי 2007.

למרות התאוששות מסוימת בשוק איגרות החוב האג"ח הקונצרניות, האג"ח של אפריקה עדיין נסחרות בתשואות זבל של עד 43%, כשהפעילים בשוק ההון מצפים כי החברה ממנה תמשיך לממש נכסים נוספים, ובהם קניון רמת אביב. בעל השליטה באפריקה, לב לבייב, אמנם שיעבד את כל אחזקותיו באפריקה לבנקים הישראליים, אך אולם כלל לא בטוח בכלל שאלה ישנים כיום בשקט בלילה, לנוכח הררי החובות שחייבת אפריקה לגורמים השונים.

דובר אפריקה ישראל סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully