וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס אינסטרומנטס פירסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון; תקצץ 3,400 משרות בחברה

רויטרס

27.1.2009 / 8:21

יצרנית השבבים האמריקאית רשמה ירידה של 86% ברווחיה ברבעון הרביעי ל-107 מיליון דולר



טקסס אינסטרומנטס, יצרנית השבבים למכשירי טלפון סלולרי הגדולה בעולם, רשמה ירידה קטנה מהצפוי ברווחיה ברבעון הרביעי של 2008, אך הזהירה כי ברבעון הנוכחי היא תרשום הפסד. בנוסף תקצץ טקסס אינסטרומנטס 12% מכוח האדם בחברה בעקבות הירידה בביקוש לשבבים לטלפונים סלולריים.



טקסס אינסטרומנטס האמריקאית רשמה צניחה של 86% ברווחיה ל-107 מיליון דולר, או רווח של 7 סנט למניה. הרבעון הרביעי כלל הפרשה של 13 סנט למניה עבור ארגון מחדש בחברה, לאחר שקיצצה 650 משרות. ללא חישוב הוצאות מיוחדות עמד הרווח של טקסס אינסטרומנטס על 21 סנט למניה - רווח טוב מציפיות וול סטריט ל-12 סנט למניה.



הכנסות טקסס אינסטרומנטס ברבעון הרביעי ירדו ל-2.49 מיליארד דולר לעומת 3.56 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. עם זאת, ההכנסות היו טובות מציפיות וול סטריט ל-2.37 מיליארד דולר.



טקסס אינסטרומנטס הזהירה כי לפניה עדיין זמנים קשים: החברה עלולה לרשום הפסד של 11 סנט למניה בתחזית הגרועה ביותר ולרווח של 3 סנט בתחזית האופטימית לרבעון הראשון, וניצול בתי החרושת שלה ייפול מתחת ל-35%, לעומת 48% ברבעון הרביעי בעקבות הירידה בביקוש. הכנסותיה יעמדו של 2.12-1.62 מיליארד דולר. החברה צפויה להפסיק עבודתם של מספר מפעלים למספר שבועות החל ממארס.



מנכ"ל טקסס אינסטרומנטס, קווין מארץ', אמר לרויטרס כי לחברה אין מושג לגבי מתי ואיך יעלה הביקוש לשבבים, שכן כמעט כל לקוחותיה הורידו את הזמנותיהן בעקבות המשבר העולמי. "הרבעון הרביעי נגמר עם כמות הזמנות קטנה מאוד לעתיד, דבר אשר מקשה על תחזיותינו. אנחנו מתכוננים למה שצפויה להיות הידרדרות משמעותית בכלכלה, אנחנו בקושי יכולים לחזות רבעון אחד קדימה", אמר מארץ'.



על אף אזהרת הרווח עלתה מניית החברה ב-5% במסחר שלאחר הסגירה, לאחר שאנליסטים העריכו כי התוצאות לרבעון הרביעי - שהיו טובות מהצפוי - וצעדי ההתייעלות בחברה עשויים להחזיר את הצמיחה לחברה.



טקסס אינסטרומנטס תקצץ 3,400 משרות בחברה במטרה לחסוך בעלויות. האנליסט דאג פרידמן מחברת אמריקן טכנולוג'י ריסרץ' אמר כי קיצוץ המשרות יסייע לצמיחת רווחי החברה אפילו אם הביקוש לא יעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully