וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הריבית עשויה לעזור לבורסה לעבור יום חיובי נוסף

נתן שבע

27.1.2009 / 8:31

פעיל בשוק: הפקיעה ביום חמישי לא נראית שקטה לאור התנודתיות בחודש האחרון; טבע בפער חיובי של 1.1%


הורדת הריבית אתמול בישראל בשילוב עם מגמה חיובית אתמול בארה"ב עשויות להוביל היום את המשקיעים להמשיך את עליות השערים מאתמול. הבוקר נרשמת מגמה חיובית גם במזרח. במקביל, עשוי המסחר לקבל השפעה מפעילותם של שחקני המעו"ף לקראת הפקיעה ביום חמישי הקרוב.

אתמול הוריד נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית בישראל ב-0.75% לרמה של 1%. הציפיות היו כי הנגיד יורד את הריבית ב-0.5%-0.75% כך שאין בכך הפתעה גדולה למשקיעים. זוהי הפעם השישית ברציפות בה מוריד הבנק המרכזי את הריבית מאז ספטמבר 2008 - פעמיים מתוכן באמצע החודש ולא במועד ההכרזה הרשמי. בכלל פיננסים העריכו אתמול כי הריבית עשויה להמשיך ולרדת לרמה של 0.5%.

"בסך הכל צפוי היום יום חיובי לאור הורדת הריבית אתמול" אמר הבוקר מנהל השקעות בקרב המוסדיים. בנק ישראל כבר מתחיל לאותת לממשלה כי עכשיו הגיע תורם של קברניטי משרד האוצר להתערב ולעזור עוד לאחר שכבר חתך רבות את הריבית בחדות. הפקיעה שצפויה ביום חמישי לא נראית כל כך שקטה לאור התנודות החדות בחודש האחרון ולמרות המחזורים הנמוכים שהיו. בשבועות הקרובים ימשיכו ללוות את השוק הדו"חות והציפיות בוול סטריט, דבר שהוריד את הבורסה בשבועיים האחרונים. מנגד, סימן חיובי מגיע מעסקת הרכישה הענקית של פייזר – רכישות כאלו הם תמיד סמן חיובי לשווקים", הוא מוסיף.

לסיים את המסחר בעליותנתוני מקרו טובים מהצפוי במגזר הנדל"ן עזרו את מול לארה"ב לסיים את המסחר בעליות. דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ונאסד"ק טיפס ב-0.8%. מנגד, מגזר הבנקאות המשיך לאבד גובה.

אפריקה ישראל ממשיכה לממש. אמש פורסם כי החברה מנהלת מגעים למכירת חלקה, 50%, בגוטקס לפי שווי של 100 מיליון דולר. בעקבות העסקה צפוי החוב הפיננסי של אפריקה לרדת בכ-100 מיליון דולר, שכן אפריקה תחדל מלאחד את תוצאות מגזר הטקסטיל בדו"חותיה בשיעור של 100%.



מניות הדשנים בארה"ב נהנו אתמול מעליות של 2%-3% שעשויות לדחוף גם את מניית כיל למעלה.

במניות הדואליות, פערי ארביטראז' חיוביים לרוב: טבע בפער חיובי של 1.1%, פרטנר בפער חיובי של 2%. מנגד מניית אלביט מערכות שהודיעה אתמול על חוזה גדול ממשרד הבטון בהיקף של 40 מיליון דולר תפתח בפער שלילי של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully