וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בחקירת ליברמן: למשטרה אלפי מסמכים חדשים

יהונתן ליס

27.1.2009 / 8:57

המסמכים מצביעים על קיום רשת חברות מסועפת שהעבירה כספים לליברמן ולמקורביו



2,500 מסמכים חדשים שהועברו לישראל בספטמבר האחרון מקפריסין עומדים במרכזה של ההתפתחות המשמעותית שחלה בחקירת החשדות נגד ח"כ אביגדור ליברמן. המסמכים, שקיומם נשמר בסוד עד כה, העמיקו וביססו את החשדות נגד ליברמן. הם מתעדים את פעולותיהן של החברות השונות ששימשו חלק מתשתית הלבנת ההון המיוחסת לליברמן ושותפיו, ואת העברות הכספים בין שורה ארוכה של חשבונות בנק שנפתחו, על פי החשד, על ידי מקורביו של ליברמן במסגרת ההתארגנות.



מאז שהמסמכים הועברו לישראל, תוגבר צוות החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה באופן משמעותי, בכדי להספיק לסקור וללמוד את המידע החדש. העבודה טרם הושלמה, ואולם צוות החקירה בפרשה סבור כי הצליח לקשור בין ליברמן לבין העברות הכספים בקפריסין.



במהלך הדיון שלשום בהארכת מעצרם של שלושה מבין החשודים בפרשה, הוצגו המסמכים לשופט, בני שגיא, כחומר סודי. שגיא, שהתרשם מהמסמכים, התייחס אליהם בהחלטתו, מבלי לחשוף את עצם קיומם: "קיימת התפתחות חקירתית נוספת, משמעותית ביותר", אמר. "על פי החשד, אין המדובר רק בהעברות כספים חד פעמיות או בהעברות כספים בסכומים נמוכים, אלא בהפקדות של סכומים ניכרים לאותם החשבונות, לעיתים בסכומים של מליוני שקלים וכן בחלק מהמקרים, בהפקדות כספים סדורות וקבועות מדי חודש בחודשו", הוסיף שגיא.



המסמכים מקפריסין נלווים לעוד כאלף מסמכים שנתפסו על ידי המשטרה במשרדיו של עורך דינו של ליברמן, יואב מני, המצביעים, לכאורה, על התנהלותה של ההתארגנות בראשה עמד.



אחת הבעיות המרכזיות הניצבות כעת בפני החוקרים היא החשש מפני שיבוש מהלכי החקירה. מידע על שיחה שניהלו כמה מהחשודים בפרשה, שתכליתה לפגוע ביכולת החוקרים לאתר ראיות, הוא זה שעומד בבסיס החשש המשטרתי. כמה מן החשודים בפרשה נחשדים בתיאום גרסאות ובמשטרה טענו אתמול כי העצורים בפרשה היו מעורבים בנסיונות להדיח עדים ולהעלים ראיות.



בינתיים, אתמול התחדש מצעד הנחקרים במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת ים. מיכל, בתו של ח"כ אביגדור ליברמן, ששימשה על פי החשד אשת קש להעברת כספים לידיו, נחקרה בפעם השניה ברציפות. במהלך חקירתה היא חשה ברע, קיבלה טיפול רפואי ושוחררה לביתה.



עו"ד מני, החשוד הבכיר בפרשה לצדו של ח"כ ליברמן, לא נחקר, אולם שהה לאורך כל היום בבית המעצר באבו כביר, מחשש של המשטרה לתיאום גרסאות בינו לבין חשודים אחרים. בחקירתו הקודמת הוא הבהיר כי אין בכוונתו לשתף פעולה עם החוקרים מאחר שכל התנהלותו בפרשה נתונה תחת חסיון עורך דין-לקוח, בינו לבין ליברמן. על פי החשד מני שימש כזרועו הארוכה של ליברמן והיה הציר המרכזי בהקמת שורה של חברות קש, הסבת שמן ופתיחת חשבונות בנק שכל תכליתם הלבנת סכומי כסף גדולים.



שרון שלום, עצור נוסף בפרשה, שימש כעוזרו האישי של ליברמן בעת שכיהן כשר התשתיות, ובימים אלה מכהן כראש המטה האזרחי של ישראל ביתנו. במקביל, ממחצית שנת 2004 הוא משמש כמנכ"ל חברת מ.ל.1, החברה שבבעלות בתו של ליברמן, מיכל. על פי החשד, שלום החזיק במספר חברות פיקטיוויות שבאמצעותן מתבצעות העברות כספים המיועדות להגיע לכיסו של ליברמן.



החשדות



אביגדור ליברמן:



הקמת תשתית בינלאומית מתוחכמת להזרמת כספי שוחד והלבנת הון



מיכל ליברמן:



ביתו של אביגדור ליברמן. בעלת חברות קש שהעבירו כספים לאביה



עו"ד יואב מני:



הפרקליט האישי. הקמת שורה של חברות קש, ופתיחת חשבונות בנק



שרון שלום:



לשעבר העוזר האישי. החזיק בחברות פיקטיוויות לצורך העברת כספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully