וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות נפילה של 81% ברווחיה הרבעוניים - סימנס הביסה את תחזיות האנליסטים

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 9:25

הרווח התפעולי בשלוש החטיבות המרכזיות של סימנס עלה ב-20% במהלך הרבעון הראשון של שנת הכספים


ענקית התעשייה הגרמנית סימנס דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים, בעקבות ביקוש גבוה לציוד האנרגיה של החברה, ולאחר שברבעון המקביל בשנה שעברה רשמה החברה רווח חד פעמי בסך 5.4 מיליארד יורו ממכירת נכסים.

הרווח הנקי של סימנס ברבעון הראשון של שנת הכספים נפל ב-81% ל-1.2 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר), לעומת רווח של 6.43 מיליארד יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן, שנבע מרווח חד פעמים של 5.4 מיליארד יורו הקשור למכירתה של חטיבת VDO אוטומטיב.

הרווח התפעולי בשלוש החטיבות המרכזיות של סימנס – חטיבת התעשייה, האנרגיה, ושירות הבריאות – עלה ב-20% במהלך הרבעון הראשון של שנת הכספים ל-2.01 מיליארד יורו. תחזיות הכלכלנים היו כי שלוש חטיבותיה העיקריות של החברה תרשום רווח רבעוני של 1.83 מיליארד יורו. הכנסותיה של החברה עלו ב-7% ל-19.6 מיליארד יורו. עם זאת, מספר ההזמנות שהתקבלו במהלך הרבעון ירד ב-8%.

למרות המשבר הכלכלי העולמי, הותירה סימנס את תחזיות הרווח וההכנסות שלה ל-2009 ללא שינוי. "אנו דבקים ביעדינו לשנת 2009, למרות שיהיה קשה יותר להגיע אליהם", אמר מנכ"ל סימנס, פיטר לוישר. סימנס כבר נאלצה להכריז בנובמבר על תוכנית לחסוך 1.2 מיליארד יורו באמצעות קיצוץ של 16,750 משרות בצרפת ובארה"ב.

סימנס, אשר הייתה בשנים האחרונות נתונה בחקירות ברחבי העולם בעקבות חשדות כי העבירה תשלומי שוחד בסך 1.36 מיליארד דולר לפקידי ובכירי ממשל ברחבי העולם, הסכימה לשלם בחודש שעבר 1.34 מיליארד דולר במטרה ליישב את האישומים נגדה בארה"ב ובגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully