וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות נמחקו בסוף המסחר

נתן שבע

27.1.2009 / 16:40

השפעת הורדת הריבית התפוגגה לקראת סוף המסחר: ת"א 25 ירד ב-0.6%, אורמת קפצה ב-4.5% והשלימה עלייה חודשית של 30%

יום שקט יחסית עבר על המשקיעים בתל אביב. המסחר בבורסה נפתח בעליות שערים של עד 1% בהשראת הורדת הריבית והעליות בארה"ב אמש, אולם בשעות הצהריים עבר המסחר בבורסה ליציבות.

מדד תל אביב 25 איבד 0.6% רמה של 651 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.1% לרמה של 589 נקדוות, מדד התל טק עלה ב-0.1%. במקביל, יתכן כי גם השפעתם של פעילות שחקני המעו"ף לקראת הפקיעה ביום חמישי הקרוב תרמה לתנודתיות היום. מחזור המסחר נמוך גם היום והסתכם ב-900 מיליון שקל.

אתמול הוריד נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית בישראל ב-0.75% לרמה של 1%. הציפיות היו, כי הנגיד יורד את הריבית ב-0.5%-0.75% כך שאין בכך הפתעה גדולה למשקיעים. זוהי הפעם השישית ברציפות, שבה מוריד הבנק המרכזי את הריבית מאז ספטמבר 2008 - פעמיים מתוכן באמצע החודש ולא במועד ההכרזה הרשמי. בכלל פיננסים העריכו אתמול, כי הריבית עשויה להמשיך ולרדת לרמה של 0.5%.

כי"ל עלתה ב-0.9% כאשר מנית החברה ריכזה גם היום את המחזור הגבוה בשוק. המניה נסחרה גם על רקע דו"חותיה של חברת אלברמל שהציגה ירידה חדה בכמויות המכירה של מעכבי הבעירה מגזר בו פועלת גם כי"ל.

אפריקה ישראל ממשיכה לממש נכסים. אמש פורסם ב-TheMarker כי החברה מנהלת מגעים למכירת חלקה, 50%, בגוטקס לפי שווי של 100 מיליון דולר. בעקבות העסקה צפוי החוב הפיננסי של אפריקה לרדת בכ-100 מיליון דולר, שכן אפריקה תחדל מלאחד את תוצאות מגזר הטקסטיל בדו"חותיה בשיעור של 100%. אפריקה שמרה על יציבות למרות המימוש המתקרב. מדד הנדל"ן שכבר טיפס ב-3% במהלך המסחר מחק את כל העליות וטיפס ב-0.3%.

אורמת נהנתה מעליות של 4.5%, אולי עדיין בהשראת ההמלצה אתמול של כלל פיננסים למניה. אתמול ציינו שם, כי החברה עשויה ליהנות משנה טובה וגם מתוכנית התמריצים של אובמה למגזר האנרגיה התחליפית. אורמת זינקה ב-30% מתחילת החודש.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully