וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק על הזהב: כשלון פריצת רמת התמיכה הפסיכולוגית של 900 דולר לאונקיה מהווה איתות קנייה משמעותי

TheMarker

27.1.2009 / 10:07

הזהב מרוויח בדרך כלל מחששות לאינפלציה וחולשה של המטבע האמריקאי. נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב גברו על הציפיות, דחפו את שוק המניות מעלה, והחזירו ביקושים ליורו והזהב



שורה של נתונים מפתיעים בארה"ב הפיחו אופטימיות בוול סטריט שרושם עליות יומיים ברציפות. התאוששות מפתיעה במכירות הבתים הקיימים על רקע הצניחה במחירים במקביל לזינוק במדד האינדיקאטורים המובילים דחפו את המדדים העיקריים מעלה בחלקו הראשון של יום המסחר. האפקט הפוזיטיבי התקשה להשתמר והמדדים החזירו אמש חלק נכבד מהרווחים לקראת הסגירה.



כרגע נושאים המשקיעים עיניהם לנתונים העגומים של המשך השבוע וביניהם צפי לנתוני צמיחה שלילית לרבעון הרביעי של 5.4% כשזרם מחוסרי העבודה מתגבר. הדולר נחלש על רקע סגירה חיובית בשווקי אירופה וארה"ב כשהוא נסחר סביב הרמות של 1.3190 אל מול היורו ו-89.00 כנגד היין ב-20:30 (GMT).



הדולר הקנדי המשיך במסע התאוששותו כשהוא מתחזק זה היום הרביעי ברציפות אל מול השטר הירוק. המגמה החיובית בשוק דחפה את הנפט מעלה עד לשער של 48.57 דולר לחבית במהלך יום שני, כשברקע שווקי המניות מצויים במגמה חיובית החזירו מעט את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים ותמכו בהתחזקותו של המבטבע הקנדי.



כמו כן, ספקולציות כי הגירעון של ממשלת קנדה יהיה נמוך ביחס למדינות מערביות מעלה את האטרקטיוויות של המטבע. הדולר הקנדי נסחר סביב רמות של 1.2235 כנגד הדולר ו-1.6130 מול היורו נכון לשעה 20:50 (GMT).



אירופה תיפתח את יום המסחר עם פרסום נתוני החשבון השותף של כלל הגוש וסקר האקלים העסקי של IFO בגרמניה ב-09:00 (GMT). הנתונים עשויים להקשות על היורו בשמירת הרווחים מפתיחת השבוע. בארה"ב יפורסם ביטחון הצרכנים ב-15:00 (GMT) ועשוי להראות שיפור קל לרמה של 38.7.



בריטניה תפרסם את נתוני המכירות הסיטונאיות והקמעוניות ב-11:00 (GMT) אשר יצביעו על המשך ירידה. המטבע המלוכני יתקשה גם הוא לשמר את הרווחים מפתיחת השבוע כשלחץ המכירות עשוי להתחדש.



דולר/שקל



נגיד בנק ישראל המשיך במגמה האגרסיווית של החודשים האחרונים והעמיד את שיעור הריבית ברמת שפל היסטורית חדשה של 1% לאחר חיתוך נוסף של כ-0.75%. תחזית להמשך צניחת האינפלציה אל מתחת לגבול התחתון העומד על 1.0% במקביל להערכות הקודרות מיום האתמול אשר חזו כניסה של המשק הישראלי למיתון היוו גורמים משמעותיים לצעד הדרסטי.



מהלך זה בא בניסיון לתמוך בפעילות הריאלית של המשק לייצב את המערכת הפיננסית ולמתן את הכוחות לירידת מחירים. השקל החליף קידומת במהלך יום המסחר וחצה את רמת ה-4.00 אל מול הדולר אך מימושים השיבו אותו אל רמת ה-3.97 במסחר הבין בנקאי ב-21:15 (GMT). ההתנגדות הקרובה ניצבת סביב רמות ה-4.01 תמיכה נוצרת סביב 3.95.



נפט



החוזה העתידי על הנפט ירד ביום שני וסגר את המסחר סביב הרמות של 45.70 דולר לחבית, נפילה של יותר מ 1.7%. מימושי רווחים וחיסול פוזיציות קניה באו לאחר הזינוק לשיא של 48.575 דולר במהלך היום, לאחר שהעליות בוול-סטריט נבלמו על רקע התחזית המעורפלת לנתוני העבודה בארה"ב.



השבוע יתפרסמו בארה"ב נתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב כשהצפי עומד על עליה של 2.7 מיליון חביות. מבחינה טכנית רמת התנגדות עומדת על 47.00 דולר לחבית ורמת התמיכה המשמעותית על רמה של 40.00 דולר לחבית.



זהב



החוזה העתידי על הזהב זינק לרמה של 916.30 דולר לאונקיה אמש, יום מסחר שני ברציפות בוא המתכת היקרה שוהה מעל 900 דולר לאונקיה. הזהב מרוויח בדרך כלל מחששות לאינפלציה וחולשה של המטבע האמריקאי. נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב גברו על הציפיות, דחפו את שוק המניות מעלה, והחזירו ביקושים ליורו והזהב.



אולם, התמתנות העליות בוול-סטריט החזירו את הצמד יורו דולר משיא של 1.3208 לרמה של 1.3165 עם סגירת המסחר בשווקי המניות בארה"ב ששימש זרז למשקיעים לממש מעט רווחים. מבחינה טכנית כשלון פריצת רמת התמיכה הפסיכולוגית של 900 דולר לאונקיה תהווה איתות קניה משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully