וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מורידה המלצה לפרטנר ב-12%: תאבד נתח שוק של לטובת הרשת החדשה של פלאפון

אמיתי זיו

27.1.2009 / 10:19

צחי אברהם: כניסת החברה לטלפוניה הקווית היא זניחה מבחינת הכנסות החברה ורק תכביד על הוצאות הוניות


"הרבעון צפוי להיות חלש יחסית עבור , עקב ריבוי חגים וירידה בהכנסות מנדידה. אנחנו עשויים לראות ירידה בהכנסה משיחות לראשונה מאז 2005, גיוס מינויים נמוך ועלייה בחובות מסופקים. בטווח הרחוק יותר אנו צופים לירידה ב-EBITDA של פרטנר בשנה הבאה כמו גם לאיבוד של נתח שוק הדרגתי בהיקף 1%-2% לטובת פלאפון המתחדשת". כך כותב האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים בסקירה על פרטנר, בה הוא מוריד את המלצת יעד המנייה של החברה מ-80 ל-70 שקל, בתשואת שוק.

זו הורדת המלצה שנייה של אברהם בתקופה קצרה, כפי שהוא כותב בדו"ח: "הורדת ההמלצה שלנו מאוקטובר באה על רקע מספר חששות מ-2009: ביטול האפשרות להעלאת מחירים, מעבר לחיוב על פי שנייה, ההשפעה של פלאפון והאטה בצמיחה. מאז חלה החמרה במצב המאקרו והן בזווית הרגולטורית".

גם לקראת דו"חות הרבעון האחרון של 2008 אברהם אינו אופטימי. את הכניסה של פרטנר לתחומי הטלפון והאינטרנט מתאר אברהם במלים "לא משמעותי לשנתיים הקרובות". הסיבות: "ההכנסות של פרטנר - שעומדות על 6.3 מיליארד שקל בשנה - כל כך גדולות, כך שגם 100 אלף מנויים שמשלמים 50-30 שקל בחודש ישפיעו על אחוז אחד בלבד מהכנסות החברה". אברהם מוסיף שכחלק מהמהלך "יתווספו הוצאות הוניות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לאורך השנה". מול כל אלה מונה אברהם בצד החיובי את העלאת התעריפים שביצעה החברה באחרונה. הוא מעריך כי פרטנר תמשיך לחלק דיווידנד בשיעור של 80% מהרווח הנקי, ואף יותר מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully