וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר הכלכלי: חברות בארה"ב חותכות את הדיווידנדים בקצב המהיר מזה חמישה עשורים

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 10:32

מאז תחילת השנה חתכו שבע מהחברות במדד S&P 500 דיווידנדים בסך 12 מיליארד דולר



החברות בארה"ב חתכו את הדיווידנדים למשקיעים בקצב המהיר ביותר מזה 50 שנה מאז תחילת 2009 - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות איי.פי. רבות מהחברות שקיצצו דיווידנדים הן דווקא חברות מהן ציפו המשקיעים לשרוד את המיתון העולמי ללא נזק משמעותי.



מאז תחילת השנה חתכו שבע מהחברות הכלולות במדד S&P 500 את הדיווידנד למשקיעים וקיצצו דיווידנדים בסך 12 מיליארד דולר. ענקית התרופות פייזר היתה חברת הבלו-צ'יפ האחרונה שעשתה זאת, כאשר דיווחה אתמול על נפילה של 90% ברווחיה הרבעוניים והכריזה על רכישת המתחרה וייאת (Wyeth) תמורת 68 מיליארד דולר.



לפי דו"ח שפירסמה חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), אם תימשך המגמה הנוכחית של קיצוצי דיווידנדים, תהיה 2009 השנה הגרועה ביותר למשקיעים מאז 1958, אז נפלו הדיווידנדים למשקיעים ב-8.4%. "קל מאד לומר שהשנה תהיה הגרועה ביותר מזה 50 שנה, אך השאלה האמיתית היא האם השנה הזאת תהיה גרועה מכך", אמר הווארד סילברבלאט, אנליסט בכיר ב-S&P, לאיי.פי.



מבין שבע החברות ב-S&P 500 שחתכו דיווידנדים ב-2009, שש הן חברות במגזר הפיננסים. כל שבע החברות חתכו את הדיווידנדים ביותר מ-50%, לפי S&P. הקיצוץ החד ביותר נעשה על ידי בנק אוף אמריקה, שהודיע בתחילת החודש כי יקצץ את הדיווידנד השנתי למשקיעים מ-1.28 דולר למניה ל-4 סנט למניה - הפסד של לא פחות מ-6.2 מיליארד דולר למשקיעי הבנק, שנזקק לסיוע פדרלי בסך 20 מיליארד דולר החודש בעקבות הפסדים הקשורים לרכישת מריל לינץ'.



רק 11 חברות ב-S&P 500 העלו את הדיווידנדים למשקיעים ב-2009, אך כולם עשו זאת בשיעור נמוך במיוחד. העלאות הדיווידנדים מאז תחילת השנה מסתכמות ב-200 מיליון דולר. רק חברת פיננסים אחת, הדסון סיטי בנקורפ, העלתה את הדיווידנד השנה.



קיצוץ הדיווידנדים פוגע בבעלי המניות של החברות, אשר נפגעו גם כך מהירידות החדשות בשוקי המניות. במקרה של חברות בלו צ'יפ, הנפגעים הבולטים הם פנסיונרים, אשר השקיעו במניות שנחשבו לסולידיות באופן פרטי, או באמצעות קרנות הפנסיה שלהם. חברות הפיננסים והרכב שקיבלו סיוע ממשלתי בחודשים האחרונים נאלצו, במסגרת הסיוע, להפחית את הדיווידנדים למשקיעים.



"בטווח הארוך, קיצוץ דיווידנדים דווקא עשוי להיות חיובי לבריאותה הכלכלית של חברה", אמר פול דיוויד, מנהל תיקי השקעות בצ'רלס שוואב, לאיי.פי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully