וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד הקודם, דוד קליין: "האמריקאים ממשכנים את עתידם - אסור לישראל לנקוט במדיניות זהה לזו של ארצות הברית"

TheMarker

27.1.2009 / 10:58

עוד הוסיף קליין "המבחן האמיתי של הממשלה הבאה בבניית התקציב - הגדלת ההוצאות או לחילופין שינוי הרכב ההוצאות הנוכחי"



בדיון מיוחד שקיימה אתמול נשיאות איגוד לשכות המסחר ציין ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל לשעבר וחבר נשיאות איגוד לשכות המסחר כי המבחן האמיתי של הממשלה שתקום יהיה ביצוע התאמות בתקציב בהתייחס להשפעות המשבר הכלכלי.



לדברי קליין "על הממשלה יהיה להחליט האם להגדיל את ההוצאות או לחילופין לשנות את הרכב ההוצאות הנוכחי". קליין תומך בבחינה של מבנה התקציב על פי סדר העדיפויות המתאים לתקופה. לדעתו יש לבחון את השינויים בשכר במגזר הציבורי, שלא מתנהג כמו השכר במגזר העסקי בעיקר בעיתות משבר, כמו כן יש לבחון את מבנה תקציב הביטחון, לספוג את עלות המבצע בעזה, ולקבוע סדרי עדיפויות חדשים שיתאימו להאטת המשק.



קליין סבור שצורת העבודה של הממשלה בתחום התשתיות ומדיניות חברתית פועלת ללא תיאום מספיק ויעילות בהקצאת משאבים כאשר הטיפול בתחומים אלו מפוזר במספר משרדים רשויות ועמותות. קליין מציע להקים שתי ועדות שרים בראשות שר, שיהיה במעמד של סגן ראש קד מטרה ממשלה, אשר יטפלו בנושאים אלה.



קליין תוקף את המדיניות המוניטרית שבוחר בה בנק ישראל והאוצר ומתריע שאסור לישראל לנקוט במדיניות זהה לזו של ארצות הברית. לדברי קליין "האמריקאים מזרימים כסף רב וממשכנים את עתידם".



על אף שתמונת מפה הכלכלית השתנתה בחודשים האחרונים מקצה לקצה סבור קליין, שיש להמשיך באותה מדיניות כלכלית שהונהגה בשנים האחרונות ושהביאה לצמיחת המשק, עם תיקונים קלים של הגדלת הגירעון כתוצאה מהפסד הכנסות ממסים, ושינוי הרכב הוצאות הממשלה.



לדברי קליין, על הממשלה להציב יעדים בתחומי התעסוקה והתשתיות, ולהתמקד ביתרונות היחסיים של המשק הישראלי, כמו ענף ההיי-טק, ולטפח אותם בשנת 2009 כי הם המקור לצמיחה עתידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully