וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מחיר לסיוע: 9 מתוך 10 בכירים בבנקים שחולצו שמרו על עבודתם למרות כישלון בניהול

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 11:44

בעוד שהבכירים ביותר נותרו לרוב בתפקידם, יותר מ-100 אלף עובדים במגזר הפיננסים פוטרו



למרות ההתנהלות הכושלת שהובילה את הבנקים וחברות הפיננסים הגדולים בעולם לרשום מחיקות והפסדים של יותר מטריליון דולר בשנה וחצי האחרונות, הצליחו הרוב המכריע של המנהלים הבכירים בבנקים שזכו לחילוץ ממשלתי בארה"ב לשמור על משרותיהם - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות אי-פי, שציטטה הצהרות לרגולטורים.



לפי הדיווח, 9 מתוך כל 10 בכירים שעבדו בבנקים שנזקקו לסיוע ממשלתי מאז 2006 שמרו על משרותיהם, למרות שהמוסדות הפיננסיים שבראשם הם עומדים הגיעו לסף קריסה בעקבות הימורים מסוכנים על שוקי המשכנתאות ונגזרי האשראי והובילו כמעט להתמוטטות של המערכת הפיננסית. בעוד שהבכירים ביותר נותרו לרוב בתפקידם, יותר מ-100 אלף עובדים במגזר הפיננסים פוטרו מאז תחילתו של משבר האשראי.



וולס פארגו, למשל, נזקק לסיוע פדרלי של 25 מיליארד דולר במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) והודיע על כוונתו לפטר עובדים בחודשים הקרובים. יו"ר הבנק מאז 2001 והמנכ"ל לשעבר, שתחת ניהולו הפך וולס פארגו לאחד ממלווי הסאבפריים הגדולים בארה"ב, נותר בתפקידו ואף הורשה להישאר בתפקיד מעבר לגיל הפרישה. ג'ון שטומפף, מנכ"ל הבנק ונשיאו מאז 2005, גם הוא הושאר בתפקיד.



"כשאתה עושה עסקים עם אותם כלבים, אתה לא צריך להתפלא כשתידבק באותם פרעושים", אמר ג'יימי קורט, נשיא הארגון להגנת הצרכן Consumer Watchdog, לאי-פי. קורט הטיל את האחריות על תוכנית החילוץ הממשלתית, שהעבירה עד כה 350 מיליארד דולר לבנקים ולחברות הפיננסים, אך לא תבעה מהן להחליף את ההנהלות הכושלות בתמורה לסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully