וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: הקיצוץ בריבית - ראי של תחזית הצמיחה של בנק ישראל למשק הישראל ב-2009

הדס גליקו

27.1.2009 / 12:04

תחזית הריבית בחצי השנה הקרובה של הראל - שיעור של 0.5%, תחזית האינפלציה לחודשים הקרובים היא מינוס 0.3% בינואר ו-0.4% בפברואר ואינפלציה מצטברת של 2% בשנה הקרובה



לאחר הפחתת הריבית החדה אמש בשיעור של 0.75% מעריכים היום בהראל פיננסים כי הריבית בחצי השנה הקרובה תגיע לשיעור של 0.5%, תחזית האינפלציה לחודשים הקרובים היא מינוס 0.3% בינואר ו-0.4% בפברואר ואינפלציה מצטברת של 2% בשנה הקרובה.



לדברי מנהל המחקר של הראל, ד"ר מיכאל שראל "לאחר שביום ראשון חתך הבנק את תחזית הצמיחה, היה ברור שהפחתת הריבית תהיה עמוקה יותר מהצפי המוקדם – שחזה הפחתה של 0.5 נקודת אחוז – ולכן ההחלטה ממש לא מפתיעה".



בטיעוני ההורדה הודיע בנק ישראל שבכוונתו להשתמש בכלים נוספים העומדים לרשותו על מנת להשיג את מטרותיו להערכת שראל, הכלים עשויים לכלול רכישות מט"ח נוספות ו\או כלים נוספים להגדלת הנזילות והאשראי במשק. לדברי שראל "אם לא יתרחש פיחות משמעותי בשקל בחודש הקרוב, טובים הסיכויים שגם בחודש הבא ישוב הבנק ויפחית את הריבית".



בנוגע להפחתה החדה של בנק ישראל בתחזית הצמיחה ב-2009 מ-1.5% למינוס 0.2% מעריכים בהראל כי תחזית זו פסימית, אך לאור חוסר הוודאות המקרו-כלכלית בעולם ובארץ, היא בהחלט אפשרית. לדברי שראל "גם אם מוקדם עדיין לקבוע אם התחזית הפסימית של בנק ישראל אכן תתממש, ברור שתחזית זו תשפיע רבות על מדיניות הבנק בתקופה הקרובה".



בנק ישראל צפוי להמשיך במדיניות ריבית נמוכה ותמיכה בהמשך הפיחות של השקל, גם באופן עקיף (על ידי הפחתות הריבית), ואם ייווצר צורך, גם באופן ישיר על ידי המשך רכישות מט"ח. כתוצאה מכך, השקל עשוי להיחלש. בשבוע האחרון נחלש השקל ב-3%, בבית ההשקעות מעריכים כי הסיכויים להמשך פיחות השקל עדיין גבוהים מהסיכויים להתחזקות השקל.



הפעילות המומלצת בשוק על בית ההשקעות היא השקעה באג"ח הממשלתיות בטווחים הבינוניים לפדיון ב-2011 2015 שנראות אטרקטיוויות, במיוחד באפיק הצמוד-מדד, אך גם באפיק השקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully