וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר במסיבת עיתונאים מיוחדת בירושלים: "אנחנו מסתכלים למציאות בעיניים והיא לא יפה"

מוטי בסוק

27.1.2009 / 12:19

פישר: מועד ההתאוששות של המשק הישראלי ויציאתו מהמשבר "תלוי בעיקר בהצלחת נשיא ארה"ב אובמה"



"המסר של היום הוא כי אנחנו מסתכלים למציאות בעיניים והיא לא יפה, אבל אנחנו יכולים להתמודד עם המשבר. מה שיקרה אצלנו תלוי במשק העולמי אבל גם במה שנעשה אנחנו, בנק ישראל, האוצר, הסקטור הפרטי וכל מי שאחראי להתפתחות המשק". כך אמר היום הנגיד, פרופ' סטנלי פישר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בירושלים.



לדברי הנגיד, מועד ההתאוששות של המשק הישראלי ויציאתו מהמשבר "תלוי בעיקר בהצלחת נשיא ארה"ב אובמה. אם ארה"ב תצליח לחזור לצמיחה חיובית מאמצע השנה יש אפשרות שנראה את תחילתה של הצמיחה בישראל כבר במחצית השניה של 2009. אם ההתאוששות בארה"ב תהייה איטית יותר, ואם ההתאוששות בכל העולם תהיה גם היא איטית יותר, ההתאוששות תגיע רק ב-2010".



הנגיד ציין כי הבנקים בישראל במצב טובי יחסית לעולם אך אין ספק שהם עומדים לפני תקופה לא קלה. כשהצמיחה במשק השנה צפויה להיות שלילית -0.2%, יהיו הלוואות שאנשים לא יכ=וכלו לשלם והבנקים יצטרכו להתמודד עם תופעה זו. בשלב זה הבנקים לא בסכנה, נמשיך לפקח עליהם. נעמוד על כך שהלימות ההון שלהם תהיה 12%, זהו אחוז לא גבוה והוא הכרחי לתקופה זו. אין סכנה לפקדונות הציבור, שר האוצר נתן הבטחה מפורשת בנושא זה אנימ ניח שכל ממשלה תעמוד בהבטחה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully