וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדיהן של קרנות ההשקעה האוניברסיטאיות בארה"ב יגדלו ב-2009 בשל חשיפתן לשוק הנדל"ן

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 13:48

קרן ההשקעות של הרווארד נפלה ב-22% בין יולי לאוקטובר וצפויה לרשום ירידה של 30% בשנת הכספים


קרנות ההשקעה של האוניברסיטאות בארה"ב רשמו בממוצע הפסד של 22.5% על השקעותיהן בחודשים יולי עד נובמבר, והפסדיהן צפויים לגדול ב-2009 בעקבות חשיפתן לשוקי הנדל"ן ולרכישות ממונפות של חברות השקעה פרטיות. לפי מחקר שפורסם היום על ידי האיגוד הלאומי של מנהלי השקעות של אוניברסיטאות בארה"ב (NACUBO) והארגון קומון-פאנד, שווי נכסיהן של קרנות ההשקעה של האוניברסיטאות והמכללות בצפון אמריקה ירד ב-94.5 מיליארד דולר בחמישה החודשים שהסתיימו ב-30 בנובמבר. באותה תקופה, מדד S&P נפל ב-29%, ושוקי המניות מחוץ לארה"ב נפלו ב-37%.

אוניברסיטת הרווארד, שקרן ההשקעות שלה בסך 28.8 מיליארד דולר היא הגדולה ביותר מבין המוסדות להשכלה גבוהה בעולם, ומכללת דארטמות' עדיין לא חשפו עד כמה ירד השווי של השקעותיהן האלטרנטיוויות כמו נדל"ן ורכישות ממונפות. לרוב לוקח זמן רב יותר לשקלל נתונים אלה, בניגוד להפסדים מהשקעה במניות. לפי הדו"ח, הירידה החדה בשוויים של נכסים אלה ככל הנראה הובילה להידרדרות נוספת בתשואותיהן של קרנות ההשקעה האוניברסיטאיות, ובכך הובילה לקשיים נוספים עבור המוסדות להשכלה גבוהה - הנאבקים גם כך בצורך לקצץ תקציבים.

לפי קומון-פאנד, הפסדיהן של קרנות ההשקעה האוניברסיטאיות בארה"ב בשנה האחרונה עולים על ההפסדים אשר רשמו הקרנות ב-1974, עד כה השנה הגרועה בתולדותיהן. קרנות ההשקעה מהוות מקור אחד ממקורות ההכנסה העיקריים עבור האוניברסיטאות והמכללות, יחד עם שכר הלימוד, כספים ציבוריים ותרומות.

בעקבות ההפסדים בקרן ההשקעות שלה, הקפיאה הרווארד את השכר בפקולטה לממשל ובפקולטה לאמנויות ומדעים. בסטנפורד פוטרו 49 עובדים בפקולטה לעסקים, וכ-12% מכוח העבודה מחוץ לפקולטה. הרווארד מסרה בחודש שעבר כי קרן ההשקעות שלה נפלה ב-22% בחודשי יולי עד אוקטובר וצפויה ליפול ב-30% בשנת הכספים שתסתיים ביוני. קרן ההשקעות של דארטמות' נפלה ב-18% במחצית השנייה של 2008 - הירידה הקטנה ביותר מבין קרנות ההשקעות של האוניברסיטאות והמכללות החברות בליגת הקיסוס (Ivy League).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully