וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן אישרה את מיזוג הגמל של פריזמה ופסגות

שרית מנחם

27.1.2009 / 13:58

הורתה על הפרדה בין פעילות פריזמה לפסגות בתחום קרנות הנאמנות וניהול תיקי השקעות


מאת שרית מנחם ואורה קורן

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הודיעה לבתי ההשקעות פסגות ופריזמה כי היא מאשרת את עסקת הגמל בין הצדדים. סגירת העסקה עדיין מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים ובנקאיים נוספים.

ב-15 בינואר הודיעו הצדדים כי בית ההשקעות פסגות ימזג לתוכו את כל פעילות הגמל של בית ההשקעות פריזמה. בתמורה להעברת פעילויות קופות הגמל של פריזמה, יקצו בעלי המניות של פסגות לפריזמה בית השקעות כ-24% ממניות בית ההשקעות פסגות. בנוסף תינתן לפריזמה אופציה לרכישת 6% נוספים מהון המניות המונפק של פסגות.

בדיקת המיזוג על ידי המחלקה הכלכלית ברשות כללה בחינת ההשפעה של המיזוג על ענף החיסכון לטווח ארוך בכלל וענף קופות הגמל בפרט. "הבדיקה העלתה כי המיזוג אינו מעורר חשש לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום קופות הגמל לאור נתחי השוק הנמוכים של הצדדים למיזוג, ריבוי המתחרים בענף והשקיפות המאפיינת את הפעילות בו, המפחיתים את חסמי מעבר הצרכנים", נכתב בהודעת הרשות. עם זאת החליטה הממונה להטיל תנאים על פריזמה שתכליתם להפיג חשש להפחתת התחרות, בין פסגות ובין פריזמה בתחומי הפעילות שאינם חלק מעסקת המיזוג.

הממונה הורתה על קיום הפרדה בין פעילותה של פריזמה בתחום קרנות הנאמנות וניהול תיקי השקעות, מפעילותה של פסגות (לאחר המיזוג) בתחומים אלו. בנוסף, הטילה הממונה מגבלות על העברת מידע בין החברות הנוגע לתחומים אלו וקבעה כי לאף אחת מהחברות המתמזגות לא יהיה נציג בדירקטוריון של החברה השנייה.

בעקבות המיזוג הזה, ובכפוף לכל האישורים הרגולטוריים והבנקאיים הנדרשים, צפויה לנהל חברת פסגות-גדיש קופות גמל נכסים בהיקף כספי של כ-40 מיליארד ש"ח. ההיקף הכספי הכולל של הנכסים המנוהלים על ידי בית ההשקעות פסגות יסתכם בכ-100 מיליארד ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully