וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן ישראל תרשום הפרשה של 225 מיליון שקל בדו"ח הרבעוני על החזקתה בחברה האם

יורם גביזון

27.1.2009 / 13:52

ההפרשה היא ההשלכה החשבונאית של המיזוג בין החברות GTC RE, לחברת קרדן אן.וי


חברת שבשליטת (73.6%) תרשום הפרשה של 225 מיליון שקל בדוחות לרבעון הרביעי של 2008. ההפרשה היא ההשלכה החשבונאית של המיזוג בין החברות GTC RE, לחברת קרדן אן.וי.

קרדן ישראל החזיקה בעבר ב-15.5% ממניותיה של חברת GTC RE ורשמה את החזקתה בהן בשיטת השווי המאזני, כלומר, על פי חלקה בהון העצמי של GTC RE. זאת, משום שקרדן ישראל מינתה דירקטור למועצת המנהלים של GTC RE ועל כן היתה לה השפעה מהותית על ניהולה.

כחלק מהמיזוג הועברו מניותיה של קרדן ישראל ב-GTC RE לחברה האם קרדן אן.וי תמורת הקצאה של 9.5% מהונה של קרדן אן.וי.

רואי החשבון של קרדן ישראל אסרו עליה לרשום את ההחזקה במניות קרדן אן.וי על בסיס השווי המאזני משום שלא ניתן לומר כי לחברה ש-73.6% ממניותיה מוחזקות על ידי החברה האם יש השפעה מהותית על ניהולה של החברה האם.

רואי החשבון של קרדן ישראל הנחו אותה לרשום את ההחזקתה בקרדן אן.וי כני"ע למסחר כלומר על בסיס שווי השוק של קרדן אן.וי לתאריך הדווח. פירוש הדבר הוא שמעתה בכל רבעון יירשם השינוי בשווי השוק של החזקת קרדן ישראל במניות קרדן אן.וי כהכנסה או כהוצאה בדו"ח רווח והפסד.

היות שקרדן אן.וי, כחברות רבות אחרות נסחרת בשווי נמוך מהונה העצמי תרשום קרדן ישראל הפרשה לדו"ח רווח והפסד לרבעון הרביעי של 2008 בגובה ההפרש בין השווי המאזני של ההחזקה ב-GTC RE לבין שווי השוק של קרדן אן.וי ב-16 בדצמבר 2008, שהוא יום המיזוג בין קרדן אן.וי ל-GTC RE, כלומר 225 מיליון שקל. גובה ההפרשה הסופי ייקבע עם סגירת המאזן של GTC RE לסוף דצמבר 2008.

ההשפעה של ההפרשה על ההון העצמי של קרדן ישראל תהיה נמוכה יותר - 186 מיליון שקל בלבד - משום שקרדן ישראל זקפה עד כה קרן הון חיובית בגובה של 39 מיליון שקל בשל הפרשי תרגום של מאזנה של GTC RE. כתוצאה מהתחזקות היורו כלפי השקל, קרן זו תימחק.

הנהלתה של קרדן ישראל תחליט עד למועד הדווח על תוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2008 אם ההחזקה במניותיה של קרדן אן.וי תירשם בעתיד כ"נייר ערך זמין למכירה" כלומר כני"ע שאינו מוחזק למטרת מסחר ושלחברה אין החזקה מהותית בו.

במקרה זה ייזקפו השינויים בשווי ההחזקה לאחר תאריך המיזוג כקרן הון חיובית או שלילית עד למועד המכירה של מניות קרדן אן.וי המוחזקות על ידי קרדן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully