וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: צפי הצמיחה של סלקום - 17% בארבע שנים מול ממוצע של 11% בענף

TheMarker

27.1.2009 / 15:00

סלקום הודיעה אתמול כי בכוונתה להשיק בתחילת פברואר אתר אינטרנט חדש אשר יאפשר הורדת תכנים לרבות שירים ואפליקציות נוספות המתאימות למכשיר הנייד. לדברי אנליסט הראל "מהלך זה יתרום משמעותית לצמיחת תחום התוכן


בארבע השנים הקרובות תציג צמיחה ממוצעת שנתית של כ-17% לעומת קצב של 11% בכלל הענף, כך מעריך היום האנליסט אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-SELL SIDE בהראל פיננסים בהתייחס להודעת סלקום על הרחבת תחום התוכן.

סלקום הודיעה אתמול כי בכוונתה להשיק בתחילת פברואר אתר אינטרנט חדש אשר יאפשר הורדת תכנים לרבות שירים ואפליקציות נוספות המתאימות למכשיר הנייד. לדברי אדר "מהלך זה יתרום משמעותית לצמיחת תחום התוכן.

בדומה לשאר ההערכות בשוק גם בהראל סבורים האנליסטים, שחברות הסלולר יצלחו את המיתון במשק עם פגיעה נמוכה יחסית בתוצאות. התחזית השנתית של הראל צופה ירידה ב-EBITDA המצרפית של המפעילות. לדברי אדר "מגמה זו תורגש ביתר שאת בפלאפון כששתי המפעילות הנוספות צפויות לרשום שחיקה קלה של אחוזים בודדים בלבד".

המלצת בית השקעות לסלקום היא 'משקל יתר'. סלקום נסחרת כיום בתשואת דיווידנד דו ספרתית ועם דיסקאונט של כ-40%. בהראל סבורים כי בכוחו של תמחור חסר זה להוריד מהגדר את אלו החוששים מהפצות נוספות מצד בעלת השליטה בחברה במרוצת שנת 2009.

ההכנסה הממוצעת למנוי משירותי תוכן בסלקום (כולל SMS) דומה לזו שהושגה בפרטנר לפני יותר משנה וכן הנה נמוכה מזו שמשיגה פלאפון. לדברי אדר "הסיבות לכך נובעות בין היתר מפעילות מוגבלת יחסית עד כה בתחום התוכן ומשיעורם הנמוך יחסית של מחזיקי דור שלישי מסך המנויים".

כאמור, מהלך זה צפוי לתרום משמעותית לצמיחת תחום התוכן, עם זאת מעריכים בהראל כי תהליך זה יארך מספר שנים ובכל מקרה פער מסויים בינה לבין צפוי להישמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully