וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ב-2.2% ל-44.87 דולר לחבית בעקבות התחזקות הדולר והציפיות לירידה בביקוש

אשר שכטר

27.1.2009 / 16:02

גולדמן סאקס: מוקדם מדי להמר על עלייה במחיר הנפט - המחיר צפוי לרדת עד שהמלאי יפסיק לגדול


מחיר הנפט יורד כעת ב-2.2% בבורסת הסחורות של ניו יורק, זה היום השני ברציפות, בעקבות התחזקות הדולר אשר מקטינה את הביקוש לסחורות ובשל החששות כי המיתון העולמי המחריף יוביל לירידה חדה בביקוש.

הדולר מתחזק כעת לרמה של 1.3186 דולר ליורו, לאחר שדיווח של מכון המחקר Ifo לפיו מדד ביטחון העסקים בגרמניה עלה בינואר לראשונה מזה שמונה חודשים לא הצליח להפיג את החששות מפני המיתון באירופה. מול הין מתחזק הדולר ב-0.1% לרמה של 89.14 ין לדולר.

אנליסט גולדמן סאקס, ג'פרי קארי, אמר היום כי מחיר הנפט צפוי לרדת וכי העלייה החדה שרשם בשבוע שעבר אינה מסמנת התאוששות בשוק. "אנו מאמינים כי מוקדם מדי עדיין להמר על עלייה במחיר הנפט ומעריכים כי הוא ימשיך לרדת עד שהמלאים יפסיקו לגדול וביקוש יתחזק", אמר קארי.

מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה במארס יורד כעת ב-2.2% לרמה של 44.87 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ב-2.9% לרמה של 45.60 דולר לחבית. בשבוע שעבר התחזק מחיר הנפט הגולמי בניו יורק ב-9%.

אתמול ירד מחיר הנפט ב-1.6%, למרות נתוני דיור מעודדים בארה"ב שהצביעו על עלייה במכירות הבתים הקיימים, על רקע הערכות כי קיצוצי התפוקה של ארגון אופ"ק - האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית - לא יפצו על הירידה הצפויה בביקוש לנפט בעקבות המיתון העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully