וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: להזרים 20 מיליארד שקל על חשבון החוב החיצוני לחילוץ המשק מהמשבר

אורה קורן

27.1.2009 / 17:45

ברק: החוכמה אינה נמצאת רק במשרד האוצר או רק אצל פוליטיקאי כזה או אחר



שר הביטחון אהוד ברק תומך בהזרמת 20 מיליארד שקל למשק כדי לחלץ אותו מהמשבר הכלכלי. לדבריו, הזרמה מתוכננת של הממשלה בסך 100 מיליון שקל לעסקים קטנים ובינוניים לא תפתור את הבעיה. "השקעה של 100 מיליון שקל בתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים נשמעת רף סביר, אבל אם ישקיעו בהון חוזר ובהקלת מצוקות האשראי ובמניעת פיטורים 20 מיליארד שקל, התוצאה הסופית תהיה, שבמקום להיות עם חוב חיצוני של 81.3% (מהתוצר), נהיה ב-83.8% חוב", אמר ברק בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים שנערכה היום בתל אביב. "זה לא פשוט, אבל צריך לעשות את הצעדים וצריך אומץ לקבל את החלטות", הוסיף.



"צריך לגשת להרחבה דרמטית ואמיצה של מסגרות התקציב, כדי להתמודד עם המשבר. יש צורך, בזמן משבר, להשקיע בתשתיות, במחקר ופיתוח, בהכשרות והסבות מקצועיות ובהבטחה שמפעלים חלשים וקבוצות חלשות לא יקרסו בדרך לפתרונות הנכונים", אמר. לדבריו, חיוני למצוא פתרונות למצוקת האשראי ולרשת ביטחון לפנסיונרים או לכאלה שנמצאים לקראת כניסה לפנסיה.



לדברי ברק, יש לבצע הרחבה תקציבית כדי להשקיע בתשתיות, ובתחומים בהם יש לישראל יתרון יחסי, דוגמת מים, מדעי החיים, תאי גזע, טכנולוגיות למידה, בטחון המולדת ואבטחה. לדבריו, יש לתעדף תחומים אלה במענקי מדינה ובמיסוי.



ברק הדגיש את הצורך בשיתוף פעולה עם ההסתדרות והמעסיקים כדי לקדם את הפתרונות למשק במשבר וחזר ואמר, כי הוא סבור שהחוכמה אינה נמצאת רק במשרד האוצר או רק אצל פוליטיקאי כזה או אחר.



לגבי בנימין נתניהו, המתמודד מולו על ראשות הממשלה, אמר ברק: "אני לא רוצה להיסחף בביקורת על נתניהו, אבל תזכרו שנתניהו הוא זה שהגיע מהחזון של קפיטליזם טהור ונקי, ועכשיו מסתבר, שהדבר הזה קורס לנגד עינינו. עם כל הכבוד לנתניהו, בלתי סביר שאבי התפישה שהביא עלינו את המציאות הזאת, יהיה מי שיציל אותנו מתוצאותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully