וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור נבזלין על מאסר עולם שנגזר עליו ברוסיה שלא בפניו

נמרוד הלפרן

27.1.2009 / 18:05

זאת לאחר שהורשע ברצח; נבזלין כפר בכל האישומים וטוען כי מדובר ברדיפה פוליטית



בית המשפט העליון של רוסיה שב ואישר היום את הרשעתו של איש העסקים ליאוניד נבזלין, ברצח שלא בפניו. נבזלין, המתגורר בישראל, הורשע בקשירת קשר לרצח וניסיון רצח ונגזר עליו עונש של מאסר עולם. כמו כן, הורה בית המשפט לנבזלין לשלם לקורבנות ולבני משפחותיהם פיצויים של יותר מ-5.5 מיליון רובל (235 אלף דולר).



בחודש אוגוסט, הרשיע בית משפט ברוסיה את נבזלין בקשירת קשר לרציחתם של ארבעה אנשי עסקים ובכירי ממשל, בהם ראש עיר, ברוסיה בשנים 1998-2002 - תקופה בה שימש כסגן יו"ר ענקית הנפט יוקוס. בית המשפט גזר על נבזלין עונש של מאסר עולם.



נבזלין, שהונו מעורך ב-500 עד 700 מיליון דולר, אשר נמלט בשנת 2003 לישראל מרוסיה לאחר מעצרו של שותפו הבכיר בחברת יוקוס, מיכאיל חודורקובסקי, כפר מלכתחילה באישומים, וטוען כי מדובר ברדיפה פוליטית.



בשנת 2005 הגישה ממשלת רוסיה בקשה להסגרתו, אולם בחודש מאי 2008 פסק בית המשפט העליון בישראל כי נבזלין לא יוסגר לרוסיה. עם זאת, כעת עשוי התובע הכללי של רוסיה לשוב ולדרוש את הסגרתו לרוסיה, דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA נובוסטי.



בעקבות הרשעתו בחודש אוגוסט, אמרו נציגיו של נבזלין בישראל כי "מדובר במשפט ראווה שהתנהל תחת עינו הפקוחה של הקרמלין בניצוחם של פוטין ואנשיו. הפרקליטות הישראלית ובית המשפט העליון בישראל דחו זה מכבר את כל טענות שלטונות רוסיה. גם בתי משפט באנגליה, בשוויץ, בהולנד ובמדינות נוספות, קבעו מפורשות כי מדובר ברדיפה פוליטית. בכוונתנו לפנות לבית המשפט לזכויות אדם כנגד ההצגה שהתרחשה כאן".



משפטו של נבזלין נערך בהיעדרו, אולם בבית המשפט ייצג אותו עורך דין מקומי. בראיון בחודש יולי אמר עורך דינו של נבזלין, דמיטרי חריטונוב, כי "אין כל בסיס לראות בהליך משפטי זה משפט הוגן. כבר מתחילתו, נמנעו מנבזלין ומעורכי הדין מטעם ההגנה מרבית הזכויות להם היו זכאים על פי חוק".



חודורקובסקי, מייסד יוקוס, נידון בקיץ 2005 לעונש של שמונה שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות הונאה ובהעלמת מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully