וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ארדן: "מקווה שערוץ 10 מבין את הרמז הדק ויביא את הכסף - ואז אפשר יהיה לדון בהארכת זיכיונו"

אופיר בר-זהר

27.1.2009 / 20:42

ארדן: "אם הערוץ הוא עסק כל כך הפסדי ורע אני לא מבין למה הם בכלל רוצים הארכת זיכיון"


ועדת הכלכלה החליטה היום (שלישי) כי זיכיון ערוץ 10 לא יחודש, ולערוץ יפורסם מכרז חדש. מהחלטת שהתקיימה היום בצהריים. משמעות ההחלטה היא מתן הזיכיון להפעלת הערוץ לזכיין חדש, לאחר קיום מכרז.

האיש מאחורי ההצבעה בוועדת הכלכלה שנערכה היום הוא גלעד ארדן, לשעבר יושב ראש ועדת הכלכלה והאיש שאחראי לשניים מתיקוני החקיקה לטובת ערוץ 10, האחד מהם הוא זה שקבע כי לערוץ יתאפשר להאריך את זיכיונו בהתאם לעמידה בתנאים.

ארדן אמר כי הוא "מקווה שערוץ 10 מבין את הרמז הדק, ויביא את הכסף שהוא מחוייב להוציא ואז אפשר יהיה לדון בהארכת זיכיונו. אם הוא יביא את הכסף, אני כבר הודעתי שאגיש תיקון חקיקה בנושא, אך הכסף חייב להגיע לרשות השנייה כדי שנדע שהוא הולך לשוק היצירה וההפקה".

ארדן התייחס עוד כי "קיבלת זיכיון ל-8 שנים. ניהלת טוב והרווחת? יופי. לא ניהלת טוב והפסדת? זאת לא בעיה שלי. ברור שאת הפרס של הארכת זיכיון אפשר לבקש רק אם אתה שומר חוק. הזיכיון לא בוטל, אלא מסתיים מלכתחילה במועד הזה". בנוסף, ציין ארדן כי "אם הערוץ הוא עסק כל כך הפסדי ורע אני לא מבין למה הם בכלל רוצים הארכת זיכיון".

ומה יקרה אם הערוץ יירד עכשיו מהאוויר וחברת החדשות שלו תיסגר?

"ערוץ 10 חייב לשדר עד סוף ינואר 2010. אם יעשה דין לעצמו ויברח באמצע, אז קודם כל כל הכסף שמצוי ברשות השנייה יחולט, ומעבר לכך המדינה תגיש תביעות, אישיות ולא אישיות, על הפרה של המחויבויות. בכל מקרה יהיה מכרז חדש ותהיה חברת חדשות חדשה".

ולדעתך יהיו קופצים במקרה של מכרז חדש?

"אני בטוח שיהיו".

ארגוני העובדים בקולנוע ובטלוויזיה מסרו כי הם מברכים את ועדת הכלכלה על החלטתה לאכוף את החוק על זכייני ערוץ 10. "לאחר שנים בהם היה ברור לכל זכיין כי אין רגולציה של ממש בתחום, באה היום ועדת הכלכלה והבהירה באופן שאינו משתמע לשני פנים כי חוק יש לקיים. במקביל, אנו דורשים כי החלטת הוועדה לא תשמש כמפלטם של בעלי ההון השולטים בו, לטובת התמזגות עם רשת. לא ייתכן שמפר חוק בערוץ אחד יהיה בעליו של ערוץ אחר".

"אנו דורשים מבעלי הערוץ ומהרשות השנייה לדאוג כי הערוץ יעמוד בכל מחויבויותיו הכלכליות למפיקים השונים הנמצאים בקשרי עבודה מול הערוץ. כפי שזכור, הערוץ גרם לפשיטות רגל שלא מעט מפיקים רק לפני חמש שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully