וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפו של גייתנר כנשיא בנק הפדרלי של ניו יורק - בכיר הבנק ויליאם דאדלי

רויטרס

27.1.2009 / 20:53

שימש כראש חטיבת השווקים בבנק; היה בעבר גם בגולדמן סאקס ו-ג'יי.פי מורגן



ויליאם דאדלי, ראש חטיבת השווקים בבנק הפדרלי של ניו יורק, מונה היום לנשיא הבנק במקומו של טימותי גייתנר, שמונה היום באופן רשמי לתפקיד שר האוצר של ארה"ב לאחר שהסנאט אישר את מועמדותו.



דאדלי, 56, לשעבר הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, מילא תפקיד מרכזי בתגובתו של הבנק הפדרלי למשבר הפיננסי, וסייע לגבש וליישם את תוכניות הלוואות החירום למגזר הפיננסי. קידומו לנשיאות הבנק הפדרלי של ניו יורק יציב אותו בחזית המאמצים למאבק במשבר ולחילוץ כלכלת ארה"ב מהמיתון הקשה, אליו נקלעה לפני שנה.



"לבנק הפדרלי של ניו יורק, הניצב בצומת הדרכים הקריטית של השווקים הפיננסיים והמערכת הבנקאית, יש תפקיד מוביל למלא בסיוע שינוי המבנה של המערכת הפיננסית בארה"ב וזו הגלובלית, כדי להבטיח שמה שהתרחש בשנה החולפת לעולם לא יקרה שוב", אמר דאדלי לאחר מינויו.



בראשית דרכו בתחילת שנות ה-80 שימש דאדלי כלכלן במועצת הנגידים של הבנק הפדרלי. לאחר מכן עמד בראש אגף הניתוח הרגולטורי של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, וב-86' הצטרף לגולדמן סאקס. כעבור עשר שנים מונה ליועץ הכלכלי הבכיר של שר האוצר דאז, רוברט רובין, בממשל קלינטון. דאדלי מחזיק בתואר ד"ר לכלכלה מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully