וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מנהל קרן גידור אמריקאי שנעלם לאחר שהונה את המשקיעים בעשרות מיליוני דולרים

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 21:26

ארתור נאדל הסגיר עצמו לבולשת הפדרלית בפלורידה; לפני היעלמו השאיר מכתב התאבדות



ארתור נאדל, מנהל קרן הגידור האמריקאית סקופ מנג'מנט אשר נעלם לפני כשבועיים על רקע חשדות כי הונה משקיעים בעשרות מיליוני דולרים, הסגיר את עצמו היום לסוכני הבולשת הפדרלית (FBI) במדינת פלורידה.



נאדל, בן 76, הואשם בשבוע שעבר על ידי רשויות הרגולציה בארה"ב הונאת לקוחותיו, לאחר שניפח את שווי נכסי שש קרנות גידור שבניהולו ב-300 מיליון דולר. הוא יובא בפני בית משפט בעיר טמפה בפלורידה בהמשך היום.



לפי ה-FBI, נחשפה ההונאה של נאדל בעקבות מעצרו בדצמבר של ברנרד מיידוף, המואשם בהונאת פונזי בהיקף של 50 מיליארד דולר, אשר גררה חשיפה של שורה של הונאות פונזי ברחבי ארה"ב.



נדאל נעלם לפני 13 ימים זמן קצר לפני שהיה אמור לשלם 50 מיליון דולר למשקיעים בקרנות שניהל. לפני שנעלם, השאיר נאדל מכתב התאבדות לאשתו, בו כתב הוא חש רגשי אדם על כך שהפסיד את כספם של המשקיעים בקרנות שניהל, ואף הביע בו חשש כי מישהו עשוי לנסות להרוג אותו.



המכתב נמצא על ידי עובדים של קרן הגידור במכונה מכונה לגריסת נייר במשרדו של נאדל. "ערוצי הכספים שלך צפויים להיחסם בקרוב", כתב נאדל לאשתו במכתב, לדברי ה-FBI. "תמשכי כמה כסף מזומן שתוכלי, הוסיף תוך שהוא מציין כי ישלח לה להמשך הוראות נוספות.



בתלונה שהגישה בשבוע שעבר רשות ני"ע בארה"ב (SEC) נאמר כי שווי נכסי שש קרנות הגידור שניהל נאדל הסכם בפחות ממיליון דולר, ובית משפט הורה על הקפאת כל נכסיו של נאדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully