וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר המנכ"לים העולמי של PwC: כלכלת העולם תתאושש באיטיות בשלוש השנים הבאות

סוכנויות הידיעות

27.1.2009 / 23:09

מנכ"ל PwC: "המיתון זעזעה את נפשות המנכ"לים ויצר משבר אמון גלובלי"



מנכ"לים של חברות ברחבי העולם סובלים ממשבר אמון בתחום קבלת ההחלטות, וצופים כי ההתאוששות הכלכלית תהיה איטית במהלך שלוש השנים הקרובות. כך עולה מסקר המנכ"לים השנתי של פירמת רואי החשבון פרייסווטרהאוס-קופרס (PwC), אשר מתפרסם מדי שנה לקראת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.



21% בלבד מהמנכ"לים הביעו ביטחון לגבי צמיחה בהכנסות החברות שבראשן הן עומדים במהלך השנה הקרובה, זאת לעומת 50% בסקר הקודם. "המהירות והחריפות של המיתון זעזעה את נפשות המנכ"לים ויצרה משבר אמון גלובלי", אמר מנכ"ל PwC, סמואל דיפיאצה, בעת פרסום ממציא הסקר. לדבריו, מקור הדאגה הגדול ביותר של המנכ"לים היה הישרדות החברות שבניהולם את המשבר הכלכלי העולמי.



"אפילו בשווקים מתעוררים מהירי צמיחה, חברות מתמודדות כעת עם בעיות כמו מחסור באשראי, שוקי הון נרפים, וקריסה של הביקוש", אמר דיפיאצה.



34% בלבד מהמנכ"לים העריכו כי צפויה צמיחה בעסקים במהלך שלוש השנים הבאות לעומת 42% בשנה שעברה. כ-70% מהם אמרו כי החברות שבראשן הם עומדים נפגעו במידה כלשהי מהמשבר במגזר הבנקאי, ומתוכם קרוב ל-80% אמרו כי יידחו השקעות חדשות בשל התנאים הכלכליים העגומים.



הסקר של PwC, המתפרסם זו השנה ה-12, מבוסס על ראיונות עם כ-1,120 מנכ"לים של חברות מ-50 מדינות ברחבי העולם, שנערכו ברבעון הרביעי של שנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully