וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פותחת יום: טבע נכנסת לשווקי מוצרים חדשים בישראל; דרבן של פישמן רכשה 6 נכסים בגרמניה

יובל מעוז

28.1.2009 / 7:42

צניחה אמש של 9.1% במחיר הנפט; מחר הפקיעה על אופציות המעו"ף


המסחר בבורסה ייפתח היום לאחר עליות קלות בניו יורק והכנות של הסוחרים בשוק לפקיעה של האופציות על מדד המעו"ף מחר. אתמול ננעל המסחר בירידות שערים קלות, כשמדד תל אביב 25 איבד 0.6% לרמה של 651 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.1% לרמה של 589 נקודות ומדד התל טק עלה ב-0.5%.

בניו יורק ננעל אמש המסחר גם בעליות: דאו ג'ונס עלה ב-0.7%, נאסד"ק הוסיף 1.1% ו-S&P 500 עלה ב-1.1% גם כן.



בנק ישראל הוריד השבוע את הריבית במשק לרמתה הנמוכה אי פעם – 1%. נגיד הבנק, סטנלי פישר, אמר אתמול כי "ההאטה בקצב הצמיחה צפויה להימשך גם במהלך 2009 על רקע החרפת ההאטה העולמית".

הנגיד הסביר כי התאוששות המשק הישראלי תלויה בארה"ב: "אם ארה"ב תצליח לחזור לצמיחה חיובית מאמצע השנה, יש אפשרות שנראה את תחילתה של הצמיחה בישראל כבר במחצית השנייה של 2009. אם ההתאוששות בארה"ב תהיה איטית יותר, ואם ההתאוששות בכל העולם תהיה גם היא איטית יותר, ההתאוששות תגיע רק ב-2010".

מחיר הנפט הגולמי נפל אמש ב-9.1% - הירידה החדה ביותר מזה שבועיים - ל-41.58 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר פרסום מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, אשר נפל בינואר לרמתו הנמוכה מעולם והמשך הצניחה במחירי הדיור - סימנים לכך שהמיתון בצרכנית הנפט הגדולה בעולם, מעמיק.

אפריקה ישראל חתמה אמש על עסקה למכירת אחזקותיה (50%) בפעילות הטקסטיל שלה, המרוכזת תחת גוטקס מותגים, לרבות זארה, לקבוצת משקיעים קנדית בראשות איש העסקים הקנדי, ג'ואי שוובל. המכירה נעשתה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר לפעילות.

טבע, שתפתח בפער חיובי של 0.5%, נכנסת בישראל לשוק תוספי התזונה בישראל. טבע ישראל הכריזה בסוף השבוע האחרון על כניסה לתחום שאינו עולם התרופות, והתחלה בשיווק תוספי תזונה מגובים מחקרית.

דרבן, שבשליטת אליעזר פישמן, חתמה על חוזה לרכישת 6 נכסי נדל"ן בערים שונות בגרמניה תמורת 9.2 מיליון יורו. הנכסים משמשים להשכרה וכוללים כ-401 יחידות דיור.

חברת אלבמרל האמריקאית, אחת ממתחרותיה הגדולות של כי"ל בתחום הברום ותרכובותיו, דיווחה על ירידה של 36% בהכנסותיה בתחום תוספי הפולימרים ל-149 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008.

כור תפתח את המסחר לאחר עליות במניות קרדי סוויס אמש בניו יורק. מניות הבנק השווייצי, שכור, מקבוצת אי.די.בי, מחזיקה בו ב-3.4%, עלו ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully