וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק מעונין בפיקוח על קרנות גידור וספקולנטים כדי לייצב את המחירים

סוכנויות הידיעות

28.1.2009 / 8:39

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש מארס עולים ב-1.3% לאחר שאתמול צנחו ב-9.1%


אופ"ק, הארגון האחראי על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, מעוניין שהרשויות הרגולטוריות יפקחו על מסחר בחוזים בנפט המבוצע על ידי קרנות גידור וספקולנטים – אשר תרמו רבות לטלטלה במחירי הנפט בשנה שעברה.

עבדאללה אל בדרי, המזכיר הכללי של אופ"ק, אמר כי הוא מעונין בחקיקתם של חוקים אשר יגבילו את רמות הספקולציה על ידי המשקיעים, אשר רוכשים חוזי נפט מבלי לעשות בו שימוש. מחירי החוזים על הנפט עלו ב-46% במחצית הראשונה של 2008 לרמת שיא של 147.27 דולר, ואז צנחו בסוף השנה – דבר אשר הביא את הארגון לקצץ בשאיבה.

"אופ"ק הצביעה פעמים רבות על הצורך להוריד את פעולות הספקולציות הנרחבות בשוק הנפט", אמר אל בדרי, אשר ישתתף במפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, בהודעת דואר אלקטרוני לבלומברג. בדרי הוסיף: "היום, בלתי אפשרי לדעת מי באמת קונה ומוכר נפט". אל בדרי אמר כי הוא מתכנן להעלות את נושא השקיפות בשוק הנפט מחר בדאבוס.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש מארס עולים ב-1.3% ונסחרים ב-42.15 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול ירדו מחירי הנפט הגולמי נפל ב-9.1% - הירידה החדה ביותר מזה שבועיים - ל-41.58 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר פרסום מדד בטחון הצרכנים בארה"ב אשר נפל בינואר לרמתו הנמוכה מעולם והמשך הצניחה במחירי הדיור, סימנים לכך שהמיתון בצרכנית הנפט הגדולה בעולם, מעמיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully