וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 91% ברווחי קאנון ברבעון הרביעי של 2008; החברה צופה הפסד של 1.8 מיליארד דולר השנה

סוכנויות הידיעות

28.1.2009 / 11:46

בנפרד הודיעה פנסוניק, יצרנית מסכי הפלזמה הגדולה בעולם, שתקצץ 560 משרות בעקבות סגירת שני מפעלים


חברות הייצוא היפאניות מתמודדות בימים אלה עם ירידה בביקוש למוצריהן בעקבות המיתון העולמי. בשל כך נרשמות ירידות ברווחי החברות – אשר מודיעות על קיצוצי משרות בתגובה. קאנון, יצרנית המצלמות הדיגיטליות הגדולה בעולם, רשמה צניחה של 91% ברווחיה ברבעון הרביעי וצפתה ירידה של שני שלישים ברווחיה השנה. הסיבות לצניחה ברחווים הן הירידה בביקוש למצלמות ולציוד משרדי ובעקבות, וכן התחזקות הין אל מול הדולר.

קאנון צופה שהרווח התפעולי שלה ירד ב-68% ל-160 מיליארד ין (1.8 מיליארד דולר) השנה, הירידה הראשונה ברווח התפעולי של החברה זה תשע שנים. הרווח הנקי של קאנון הסתכם ב-11.6 מיליארד ין. קאנון הודיעה כי בכוונתה לקצץ 70 מיליארד ין בעלויותיה השנה כדי להתמודד עם הירידה בביקוש למוצרים אלקטרונים.

פנסוניק, יצרנית מסכי הפלזמה הגדולה בעולם, תקצץ 560 משרות באסיה בעקבות סגירתם של שני מפעלים באזור. החברה תסגור מפעל במלזיה ומפעל נוסף בפיליפינים במטרה להתמודד עם השינויים המהירים בשוק האלקטרוניקה העולמי, לפי דברי החברה.

עיתון העסקים היפאני, "ניקיי", דיווח היום כי פנסוניק עלולה לרשום הפסד של 100 מיליארד ין (1.1 מיליארד דולר) בשנת הכספים שתסתיים במארס הקרוב. העיתון לא פירט מהיכן קיבל את המידע, אך ציין כי יהיה זה ההפסד הראשון של החברה זה שש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully