וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי לילי פיתחה גלולה יומית לטיפול באין אונות

רוני לינדר-גנץ

28.1.2009 / 12:31

מחיר התרופה - 530 שקל לחודש; בישראל נמכרות מדי שנה 1.2 מיליון גלולות לטיפול באין אונות


מדף תרופות האין אונות הישראלי מתחדש בתרופה חדשה: חברת אלי לילי, יצרנית סיאליס, השיקה אתמול את "הדור החדש" של התרופה. המשתמשים בתרופה החדשה נוטלים אותה על בסיס יומיומי - כגלולה למניעת הריון - ולא לפי הצורך (כפי שהיה עד היום). לטענת החברה, היתרון בנטילה היומיומית נובע מההשפעה המתמשכת ומהיכולת לקיים חיי מין ספונטניים. התרופה מושקת בישראל כשנה לאחר השקתה בעולם.

מדובר בתענוג יקר למדי: חפיסה חודשית של 28 כדורים עולה 530 שקל, שהם 6360 שקל בשנה. לעומת זאת, סיאליס הרגיל עולה 470 שקל ל-8 כדורים, ונמכר בהנחה של 50% בביטוחים המשלימים של קופות החולים.

שוק תרופות האין אונות הוא שוק פטנטי (כל התרופות בו עדיין נמצאות בתוך תקופת הפטנט) הכולל שלוש מתחרות עיקריות: ויאגרה של פייזר (שהפטנט שלה עומד לפוג ב- 2011), סיאליס של אלי לילי (פטנט עד 2014) ולויטרה של באייר שרינג פארמה (עד 2015). מדובר בשוק רווחי ביותר שמגלגל בארצות הברית לבדה כ-1.4 מיליארד דולר בשנה.

ממחקרים שבוצעו ברחבי העולם עולה כי 52% מהגברים מעל לגיל 40 חווים הפרעה בזקפה בדרגה כל שהיא. בישראל נמכרות מדי שנה 1.2 מיליון גלולות לטיפול באין אונות, לפי ההערכות. נכון להיום, נתח השוק של סיאליס בישראל מוערך בכ-40%.

עם זאת, סובל השוק מבעיה קשה של זיופים, כאשר לפי ההערכות שמרניות תופסים הזיופים 50% מהשוק. ביחידה למלחמה בפשיעה פרמצבטית במשרד הבריאות מסבירים כי היקף הזיופים הגדול בתחום נובע הן מבושה שחשים גברים שמעדיפים לא לחשוף בפני הרופא כי הם סובלים מבעיות בזקפה, והן ממחירן הגבוה של התרופות, שניתן להשיג במחירים זולים בהרבה בשוק השחור. עם זאת, מדגישים ביחידה כי רכישת התרופות בשוק השחור מסוכנת ואין לצרכן כל דרך לדעת אם הגלולה שהוא קונה אכן מכילה את החומר הפעיל הרצוי.

לאחרונה ניסתה פייזר להלחם בתופעה וביקשה אישור לשיווק ויאגרה ללא מרשם (הליך המכונה סוויץ'), אולם היא נאלצה למשוך בינתיים את בקשתה לאחר שאלות והתנגדויות שעלו בוועדה למוצרים רפואיים לשימוש אדם (CHMP) באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully