וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי; הגדלת היצע הכסף תתפוס את מקומן של הורדות הריבית

רויטרס

28.1.2009 / 13:26

הבנק הפדרלי ישקול היום נקיטה בצעדים לא קונבנציונליים כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית בארה"ב



הבנק הפדרלי צפוי להותיר היום ללא שינוי את הריבית בארה"ב, לאחר שהוריד אותה לטווח של 0%-0.25% בחודש שעבר, ולשקול צעדים קונבנציונליים פחות לבלימת משבר האשראי ועידוד הצמיחה הכלכלית.



תחזיות הכלכלנים הן כי הבנק הפדרלי יותיר הערב את הריבית ללא שינוי, ויחזור על הצהרתו מהחודש שעבר לפיה ישמור את רמת הריבית נמוכה במשך זמן מה, במטרה לסייע לכלכלה האמריקאית להתמודד עם המשבר הכלכלי. לא הריבית ככלי המדיניות העיקרי של הבנק הפדרלי, ייאלצו קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי להרחיב את תוכנית החירום המזרימות נזילות לכלכלה במטרה לעודד את הצמיחה.



כשהוריד הבנק הפדרלי את הריבית בחודש שעבר, אותת הבנק על שלב חדש במדיניותו במסגרתה הגדלת היצע הכסף (quantitative easing) תתפוס את מקומה של המדיניות המוניטרית - כלומר הורדה של הריבית - ככלי המדיניות העיקרי של הבנק הפדרלי. כמו כן, אותת הבנק הבנק הפדרלי, שהחלטתו על הורדת הריבית היום התקבלה פה אחד, התחייב לעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בכלכלה.



הבנק הפדרלי, אשר הכלים המוניטריים העומדים לרשותו להגברת הנזילות בשווקים הולכים ואוזלים עקב התקרבות הריבית לרמה אפסית, החל באחרונה לנקוט בצעדים נוספים לתמיכה במערכת הפיננסית, בהם הגדלת היצע הכסף. הבנק המרכזי הזרים בחודשים האחרונים לשוקי הפיננסים יותר מטריליון דולר, והיקף הנכסים במאזני הבנק זינק עקב כך ל-2.2 טריליון דולר, לעומת כ-900 מיליארד דולר בחודש ספטמבר.



לדברי כלכלנים, הבעיה בצעדים הלא קונבנציונליים ששוקל הבנק הפדרלי היא שקשה יותר לצפות את השפעותיהם על השווקים, או על הכלכלה. "לא רק שקשה להם יותר לחזות את ההשפעה של הצעדים, אלא שגם קשה יותר לעקוב אחרי התוצאות", אמר קית המברה, לשעבר חוקר בבנק הפדרלי וכיום הכלכלן הראשי בחברת FAF אדווייזורס, לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully