וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית תחזיק ב-26% ממניות חברה בהודו בתחומי ביטחון ותעופה תמורת 36 מיליון דולר

אורה קורן

28.1.2009 / 13:36

קיבלה אופציה להגדלת חלקה ל-50% תמורת 14 מיליון דולר נוספים


דירקטוריון התעשייה האווירית (תע"א) אישר אתמול השקעה של עד 50 מיליון דולר בחברה משותפת שתוקם עם תאגיד טאטא ההודי באמצעות החברה הבת שלו, טאטא אדוונסד סיסטמס. החברה המשותפת, שתיקרא נובה אינטגרייטד סיסטמס, תקים בהודו חברה דומה לתע"א, שתעסוק בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות טילים, מכ"מ, לוחמה אלקטרונית וביטחון. מדובר בהשקעה ראשונה של תע"א וטאטא בהקמת תעשייה בטחונית בהודו בהשקעה משותפת של עד מיליארד דולר.

תע"א תשקיע בשלב ראשון 16 מיליון דולר תמורת 26% מהחברה המשותפת. השותפה ההודית תחזיק 74% ממנה. אם ישונה החוק ההודי ויאפשר לחברות זרות להגדיל אחזקותיהן בחברות מקומיות, תוכל תע"א לממש אופציה להגדלת אחזקותיה ל-50% תמורת 14 מיליון דולר נוספים. בנוסף להשקעה הראשונית תעמיד תע"א לחברה המשותפת מימון או ערבויות בהיקף של 20 מיליון דולר, כנגד השקעה מקבילה של השותפה ההודית לפי חלקה היחסי בחברה באותו מועד.

כספי ההשקעה מיועדים, בין השאר, להקמת תשתיות, רכישת ציוד ומקרקעין ומימון כח אדם לביצוע פרויקטים משותפים. בשלב הקמת החברה, עד להקצאת המניות ולהעברת ההשקעה, תוכל תע"א למנות משקיף לדיוני הדירקטוריון של החברה המשותפת. לאחר ההקצאה יכהנו בדירקטוריון 4-12 דירקטורים שימונו לפי החלק היחסי של כל צד בחברה המשותפת. לתע"א תהיה זכות וטו בדירקטויון בהחלטות מהותיות, בהן חלוקת רווחים, השקעות בעלים, השקעות החורגות מהתוכנית העסקית ופירוק מרצון. רווחי החברה יחולקו בין בעליה לפי חלקם היחסי. מנכ"ל החברה ימונה על ידי השותפה ההודית וסמנכ"ל הכספים ימונה על ידי תע"א.

ההשקעה של תע"א בחברה ההודית תוכר בהודו כחלק מרכש גומלין שמחוייבת תע"א לבצע בתמורה למכירותיה בהודו. תע"א ממתינה לאישור סופי לעסקת ענק בהיקף של 1.5 מיליארד דולר למכירת מערכות בטחוניות מתקדמות להודו. האישור הסופי מתעכב על רקע פרסום מימצאים למתן שוחד לכאורה על ידי תע"א לצורך זכייה במיכרזים. באחרונה פתחו מחדש הרשויות בהודו את ההסכם במטרה להפחית את התמורה לתע"א. בד בבד מתעכבת בתע"א מסירת מטוסי ביון מסוג אייוואקס להודו. בתקשורת ההודית פורסם, כי מטוס הביון הראשון מתוך שלושה נמסר להודו, אולם בתע"א לא אישרו את המידע. בעבר נמסר, כי העיכוב במסירת המטוס הראשון נובע מתקלות שהתגלו בו ומטופלות, וכי בשבועות הקרובים הוא יימסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully