וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס: אני כבר לא מהמר נגד הליש"ט - היא ירדה לרמה נמוכה מדי

סוכנויות הידיעות

28.1.2009 / 16:20

ב-1992 גרף סורוס רווח של מיליארד דולר מהימור נגד המטבע הבריטי



המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס, שגרף רווח של מיליארד דולר באמצעות הימור נגד הליש"ט ב-1992, אמר בשיחה עם עיתונאים במהלך כנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי הוא אינו מהמר עוד נגד המטבע הבריטי, לאחר שנפל לרמה של 1.40 ליש"ט לדולר.

במהלך השיחה, הודה סורוס כי ביצע מכירה בחסר (שורט) על הליש"ט, שנפלה בחצי השנה האחרונה מרמה של 2 דולר לליש"ט מתחת לרמה של 1.40 דולר לליש"ט. "כן, החזקתי בפוזיציית שורט על הליש"ט, אך לאחר שנפלה לרמה של כ-1.40 דולר הסיכון כבר אינו כל כך מתגמל. עם זאת, זה לא שאני לא צופה שהליש"ט תמשיך לרדת - היא בהחלט תמשיך לנוע בחדות", אמר סורוס.



פעולת השורט כוללת לקיחת מניות בהלוואה ומכירתן, ולאחר מכן רכישתן והחזרתן לבעליהן המקורי. באם הימור המשקיעים מצליח והמניות יורדות, אזי המשקיעים מרוויחים את ההפרש בין מחיר המכירה לרכישה. באם הוא כושל, הם נאלצים לרכוש את המניות בכל מקרה, ומפסידים כסף מההשקעה.



הליש"ט נפלה ב-25% מול הדולר ב-2008, ובשבוע שעבר צנחה לרמתה הנמוכה ביותר מול הדולר מאז 1985. נפילתה החדה של הליש"ט הזכירה לרבים בבריטניה את הנפילה בערכו של המטבע הבריטי ב-92', אז גרף המיליארדר ג'ורג' סורוס ומנהלי קרנות גידור אחרים רווחים בסך יותר ממיליארד דולר מהימור נגד הליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully