וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור ייצוגית נגד מעדנות: בדקה את ניקיון פס הייצור רק לאחר תלונה מצד חברה ששכרה את המפעל

רינה רוזנברג

28.1.2009 / 16:32

התובעת, נערה בת 17, טוענת ש"איכות חייה נפגעה אנושות" לאחר אכילת מוצר של מעדנות ב-2006


בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 53 מיליון שקל הוגשה היום נגד חברת מעדנות לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, בגין הטעייה לכאורה שביצעה נגד צרכניה באשר לאיכות מוצריה. זאת, בעקבות הודעת החברה, הנמצאת בבעלות סנפרוסט, כי היא מורידה מגוון רחב ממוצריה מהמדפים בגין חשש להמצאות חיידקי ליסטריה. בתביעה נטען כי החברה התרשלה דרך קבע ולא בדקה את ניקיון קו המוצרים שלה, את הסטריליות והניקיון שלו מחיידקים בכלל וחיידקים מסוכנים בפרט.

בין יתר המוצרים שנאספו מנקודות המכירה היו מוצרי פיצות מעדנות, פיצה מקפיצה, פיצה ניסימיקו, מקלוני שום, אמפנדס בשר ומאפה נקניקיה, בצק עלים חמאה, כל שאר סוגי הבורקס, מלאווח, ג'חנון, בצק עלים, בצק פילאס ועלי בלינצ'ס, ומוצרי ניסימיקו - כל סוגי הבורקס ובצקי העלים.

התובעת, קטינה בת ה-17, והוריה טוענים באמצעות עורך דין בן ציון אדורם, כי בעקבות אכילת מקלוני שום מתוצרת מעדנות בסוף 2006 חלתה הנערה וסובלת עד היום מכאבי בטן, בחילות ותופעות לוואי נוספות, שפגעו אנושות באיכות חייה. בגין הנזק האישי שנגרם, לדברי הקטינה, מהמאכל האמור תובעים ההורים 4,000 שקל.

עוד נטען בכתב התביעה כי בניגוד להצהרת חברת מעדנות שגילוי חיידקי הליסטריה התרחש במסגרת הליכי פיקוח ובקרה שגרתיים שנערכו במפעל, חברת קפוא זן, השוכרת ממעדנות שירותי ייצור, היא זו שבדקה את המוצרים שלה והיא זו שהודיעה למעדנות שככל הנראה קו הייצור שלה מזוהם בחיידקים מסוכנים. רק בעקבות כך, נטען, החליטו בהנהלת מעדנות לבדוק אם גם המוצרים שלהם נגועים. בנוסף טוען עו"ד אדורם בשם התובעים, שעמדת חברת מעדנות כי אפייה בתנור משמידה את החיידקים אינה נכונה - ולמעשה חום גבוה משמש מצע נוח להתרבות החיידק.

מחברת מעדנות נמסר בתגובה כי התביעה עוד לא התקבלה, ושהחברה תגיב לאחר הגעת התביעה. "חשוב לציין כי המתלונן פנה למוקד בשנת 2006, ולכן אין לתלונה זו שום קשר לפרשה הנוכחית. הניסיון לחבר בין שני המקרים הוא ניסיון נלוז" מוסרים מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully