וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ומנכ"ל הבנק הרוסי VTB: הכלכלה הרוסית תתאושש ותרשום צמיחה מתונה ב-2010

CNN, בלעדי ל-TheMarker

28.1.2009 / 18:30

בראיון לכתב ה-CNN צ'רלס הודסון, אמר אנדריי קוסטין כי 2009 תהיה שנה קשה עבור הכלכלה הרוסית


כלכלת רוסיה תרשום צמיחה שלילית קלה ב-2009, אך תתאושש מהמשבר הפיננסי החמור ביותר של המדינה מאז 1998 ותרשום צמיחה מתונה כבר בשנת 2010 - כך אמר אנדריי קוסטין, יו"ר ומנכ"ל הבנק הרוסי VTB, הבנק השני בגודלו ברוסיה, בראיון לכתב ה-CNN צ'רלס הודסון שנערך במסגרת כנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.



"חווינו סוג של טלטלה מאז אמצע ספטמבר ועד סוף הרבעון הרביעי, אך אני חושב שהכלכלה הסתגלה לתיקון במידה מסוימת. השנה אנו צופים צמיחה שלילית קלה בתמ"ג, עם ציפייה כי 2010 תהיה שנה נוספת של צמיחה סבירה למדי עבור הכלכלה הרוסית. עם זאת, להערכתי המחצית הראשונה של השנה הנוכחית תהיה קשה, והחברות הרוסיות ירגישו את השפעות המשבר הרבה יותר משהרגישו אותן ב-2008", אמר קוסטין, שהוסיף כי נפילת הרובל תסייע למגזר היצוא.

קוסטין השיב כי הוא אינו צופה שראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, יפעל להרחבת שליטתה של המדינה במגזר הבנקאות. "כולם עושים זאת, בלית ברירה - באמריקה, בבריטניה ובאירופה כולה. כרבע ממערכת הבנקאות במדינות המפותחות נמצאת כעת בבעלות ממשלתיות, אך אני לא חשוב שפוטין מתכוון לנקוט בצעד דומה. פוטין מבין היטב כי הכלכלה הרוסית מתבססת כיום על עקרונות השוק", אמר קוסטין. הממשלה הרוסית מחזיקה בבעלות על 77.5% ממניות VTB.

בפאנל שנערך מוקדם יותר היום בנוגע לפיתרונות אפשריים למשבר הכלכלי העולמי, אמר קוסטין כי "המשבר הכלכלי הנוכחי הוא משבר שמתרחש רק פעם ב-60 שנה, כך שאת המשבר הבא לא נראה בימי חיינו.העצה שלי היא לחכות עד שייגמר, ואז לחזור להימורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully