וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על רשם האגודות השיתופיות לנמק מדוע לא יסכים להעדפת יצרני החלב בחלוקת התמורה ממכירת תנובה

עמירם כהן

28.1.2009 / 19:27

לפי הפסיקה יש לחלק באופן דיפרנציאלי את התמורה ממכירת מניות תנובה



הרכב בג"ץ בראשות נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש והשופטים אסתר חיות וחנן מלצר, הורה לרשם האגודות השיתופיות עו"ד אורי זליגמן, לנמק מדוע לא יקבל פסיקה של בורר שקבע כי יצרני החלב במושב ניר בנים זכאים לנתח גדול יותר מחברי מושב אחרים מהתמורה שקיבל המושב ממכירת מניות תנובה.



בעתירה לבג"ץ שהגישו יצרני החלב בניר בנים, נכתב כי עו"ד משה שפורן, שנבחר לבורר בין המושב ליצרני החלב במושב, פסק כי יש לחלק באופן דיפרנציאלי את התמורה ממכירת מניות תנובה, כך שחברי המושב שפעילותם עם תנובה הייתה רבה יותר ותרמו בכך יותר מחברי מושב אחרים להון העצמי של תנובה, כמו יצרני החלב, זכאים לחלק גדול יותר מהתמורה.



האגודה השיתופית במושב עירערה על פסיקת הבורר בפני הרשם והרשם קיבל את הערעור, וביטל את החלטת הבורר וקבע כי המניות יחולקו שווה בשווה בין כל חברי המושב ללא קשר לחלקם ביצירת ההון העצמי של תנובה.



יצרני החלב עתרו לבג"ץ כנגד החלטת הרשם לבטל את פסק הבורר בטענה שהחלטתו נגועה בטעויות מהותיות וגם משום שיקולי צדק יש להתערב בשיקולי הרשם.

אף שבג"ץ ממעט להתערב בהחלטות של רשות שיפוטית ערכית כמו בית הדין לעבודה ורשם האגודות השיתופיות, הוחלט בצו זמני לאסור על המושב לחלק את המניות שבמחלוקת שיצרני החלב טענו לבעלות עליהן וחלוקת המניות הוקפאה.



בהחלטה שקיבל היום, החליט בג"צ בצו על תנאי להורות לרשם לבוא ולנמק מדוע לא יבטל את החלטתו לדחות את פסיקת הבורר.



את הדיון העיקרי במחלוקת יקיים בג"ץ בעוד מספר חודשים לאחר שהרשם ינמק את החלטתו. אם ידחה בג"ץ את החלטת הרשם צפויים יצרני החלב במושב ניר בנים ליהנות מ-6 שקל נוספים.



אלא שלהחלטת בג"ץ עשויה להיות משמעות רבה על כלל המושבים בהם יש יצרני חלב העשויים לדרוש לחלק מחדש את מניות תנובה ולהערכת גורמים כלכליים מדובר בחלוקה מחדש של עשרות רבות של מיליוני שקלים, לכל הפחות במושבים בהם יש רישום מדויק של הפעילות של כל חבר וחבר עם תנובה.
את יצרני החלב ייצג בבג"ץ עו"ד אורי קוזלובסקי ואת המושב עו"ד חיים פרוכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully