וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו לסוף התור: בעקבות מחנק האשראי - בנקים עלולים שלא להעניק הלוואות לחברות הרכישות הממונפות

סוכנויות הידיעות

29.1.2009 / 9:40

סירוב הבנקים להעניק הלוואות עלול לדחות התאוששות בענף הרכישות הממונפות ל-2010



חברות הרכישות הממונפות (LBO), אשר משתמשות בהלוואות כדי להשתלט על חברות אחרות, צפויות להיות בסוף הטור לקבל הלוואות מבנקים, בימים בהם ממשלות העולם מחלצות את הבנקים כדי שיעניקו הלוואות לצרכנים וחברות - כך דווח על ידי בלומברג.



"הלוואות LBO הן ללא ספק בתחתית סדר העדיפויות של הממשלות בעולם", אמר ג'ון מולטון, מייסד חברת ההשקעות הפרטית אלכמי פרטנרס לבלומברג, והוסיף: "אם יש אשראי מוגבל, זה ייראה יותר טוב אם האשראי יילך לעסקים קיימים יותר מאשר למימון החלפות בעלות".



סירוב הבנקים להעניק הלוואות עלול להאט את ההתאוששות בענף הרכישות הממונפות. שווי הרכישות הממונפות באירופה לבדה הסתכם ב-69 מיליארד דולר בשנה שעברה - שליש משנת 2007 - כך לפי בלומברג, אשר ציינה כי בנקאים ואנשי עסקים לא צופים לראות התאוששות בענף הרכישות הממונפות עד ל-2010.



לאחר שגשוג חסר תקדים במספר הרכישות הממונפות, אשר הונע על ידי מנכ"ל חברת בלאקסטון, סטיבן שוורצמן, ומנהל קבוצת קרלייל דיוויד רובנשטיין, הגיעו השניים למפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כדי לדון במחסור בהלוואות לענף. מועד הפירעון של הלוואות מרכישות קודמות שביצעו החברות מתקרב, והמיתון הנוכחי פוגע בהכנסות של החברות אותן רכשו - מה שעלול לדחוף חברות השקעה פרטיות נוספות לסף פשיטת רגל.



שוורצמן, אשר אמר אתמול בדאבוס כי 40% מההון העולמי נמחק מאז יולי 2007, חווה על בשרו את המשבר: מניית בלאקסטון נפלה ב-74% במהלך 12 החודשים האחרונים. "הכלכלה האמריקאית וחלקים גדולים מהכלכלה העולמית נמצאים תחת לחץ אדיר, והם צפויים להישאר כך בתקופה הקרובה", כך אמר שוורצמן לבלומברג.



"עבור תיק ההשקעות הנוכחי שלנו, המשבר הנוכחי יותר לחץ על החברות שרכשנו, אבל למזלנו הרב אין לנו הלוואות שתוקפן צפוי לפוג בארבע השנים הקרובות, כך שאנחנו נמצאים בעמדה טובה יחסית", סיכם שוורצמן.



רויאל בנק אוף סקוטלנד הבריטי היה הבנק הגדול להלוואות לרכישות ממונפות בין השנים 2004-2008. עם זאת, לאחר שממשלת בריטניה חילצה את הבנק באמצעות הזרמות הון ועירבונות, ייתכן שהיא תחייב את הבנק להוריד בכמות ההלוואות לרכישות הממונפות.



רויאל בנק אוף סקוטלנד העניק הלוואות לרכישות ממונפות בשווי 82 מיליארד דולר בשנה שעברה ו-138 מיליארד דולר בשנה קודם לכן, לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully