וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: צפי להתאוששות לליש"ט עקב דו"חות חיובים של בנקים בבריטניה

TheMarker

29.1.2009 / 10:23

המטבע האמריקאי התחזק אמש יחד עם המניות בוול סטריט לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית בטווח של 0%-0.25%



המטבע האמריקאי התחזק אמש יחד עם המניות בוול סטריט לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב הותיר את הריבית בטווח של 0%-0.25%. הבנק הודיע אמש שהוא מוכן להתחיל ברכישת אג"ח אוצר ארוכות טווח של ממשלת ארה"ב וכעת החל בחידוש הדיון בדרכים לאושש את הפעילות במשק לאחר שמיצה את כלי הריבית כמעט עד תום והודיע על הותרת הריבית ברמתה הנמוכה ביותר בהיסטוריה.



בהודעת הסיכום של ישיבת הפד הודיע הבנק המרכזי של ארה"ב כי הוא מוכן כעת לרכוש את האג"חים כדי לאושש את פעילות האשראי במשק ואת הפעילות הכלכלית וזאת לאחר פעולותיו בעת האחרונה להצפת השווקים בדולרים תוך הזרמת יותר מ2 טריליון דולר, וקיום מפגשים בין אישים בצמרת הבנק כדי למצוא דרכים "יצירתיות" לחלץ את גדול המשקים בעולם ממיתון קשה, עמוק ומכאיב.



היורו הגיע אמש לרמת ה-1.3190 דולר ליורו לאחר שצנח מטה מרמת ה-1.3270 דולר, וגם כנגד המטבע היפאני הצליח הדולר להתחזק לרמת ה-90.49 יין – עליה של 1.8%.



ליש"ט עולה לרמת המחירים הגבוהה ביותר שלו מזה כשבוע. סטרלינג עלה אמש לרמתו הגבוהה ביותר מזה כשבוע כנגד הדולר והיין תוך כדי איתותים מצד השווקים שהלחץ על המטבע הבריטי קטן, וישנו עבורם "אור בקצה המנהרה".



הפאונד קיפץ מעלה יותר מ-3% במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים לאחר שאיבד שבעה אחוזים ממחירו בשבוע שעבר והתדרדר לרמתו הנמוכה ביותר מזה 23 שנה כנגד המטבע האמריקאי על שער של 1.3500 דולר.



ההתאוששות הגיעה הודות ל"טיים אאוט" שקיבלו מניות הבנקים ובראשן מניית בנק "ברקליס" שהודיע על רווחים ודחה את ההצעה להלוואות מטעם הממשלה הבריטית. הליש"ט נסחר אמש בעליה של 1% לרמת 1.42 דולר וגם כנגד היורו מזלו האיר פנים אמש לרמות מחירים שנעו סביב ה-92.62 פני ליורו.



בגזרה המקומית: השער היציג של הדולר נקבע לראשונה מעל 4 קלים



בפעם השנייה השבוע נסחר אמש הדולר בין הבנקים מעל 4 שקלים. המטבע האמריקאי נסחר לאורך רוב יום המסחר בזירת המט"ח המקומית מעל לרף ארבעת השקלים ושערו היציג התחזק ב-1.1%.



בניגוד לזירה העולמית, מגמת הדולר בישראל הייתה הפוכה וזאת לאחר שבנק ישראל פרסם את יתרות המט"ח שברשותו בדרכו לרכישת בין 40-44 מיליארד דולר והשווקים כעת ממתינים בציפייה לראות האם הכמות העכשווית כבר הגיעה לרמה זו. לאחר רמת ה-4.04 שקלים עשוי כעת הדולר להתחזק אף מעבר לרמות 4.1 שקלים.



המשקיעים בזהב מממשים רווחים ומחיר הנפט עולה מאידך עולה בדולר אחד



מחירי הזהב נפלו אמש לאחר שמשקיעים מימשו את רווחיהם כשהמתכת היקרה נסקה לרמתה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים במקביל להתאוששות שוקי המניות ברחבי העולם. הזהב נשק אמש לרמה של 886 דולר לאונקיה, שבאופן משמעותי היה נמוך ממחיר השיא בו פגע ביום שלישי-897 דולר.



המחירים הגבוהים אליהם מצליחה להגיע המתכת היקרה, נובעים מחשש משקיעים מבשורות איוב במערכת הבנקאית העולמית בעוד הזהב עדיין נתפס כאי מבטחים בימים אלו של אי וודאות. תחזיות קודרות של הכלכלה העולמית משחקים לעת עתה תפקיד מכריע בעליית מחירי הזהב, ונראה שלפחות כעת השמיים הם הגבול.



למרות נתונים חדשים שהגיעו מארה"ב בדבר עליית כמות מצאי הדלקים במדינה, מחירי הנפט המשיכו במגמת הצפנה ועלו אמש בדולר אחד. משקיעים טוענים שמחירי הנפט ממשיכים לקבל רוח גבית הודות לחורף קר במיוחד הגורם לביקושי אנרגיה מואצים, ומחירי חוזי העתיד של מוצרי לוואי של דלקים התומכים גם בעליות הנפט עצמו.



עליית מחירי החוזה העתידי של הנפט יכולה להיות מוסברת גם עקב הודעת מדינות אופ"ק אמש שהן ימשיכו בקיצוץ המתוכנן של שאיבת הנפט, ודובר אופ"ק טען שאפילו מחירי 50 דולר לחבית הוא נמוך מדי כך שיידרש "סגר" הפקה, כדי לעודד את עליית המחירים ואפשרות להגדלת ההשקעות בתחום. הנפט נסחר אמש ברמות ה-42 דולר לחבית, אולם במהלך יום המסחר אף נסוג למחירי ה-40.67 דולר.



הכותב: ארז פריש, אנליסט בחדר העסקאות של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully