וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: כיצד תשפיע ההחלטה שלא להוריד את ריבית בארה"ב על ישראל?

הדס גליקו

29.1.2009 / 11:16

בפעם הראשונה מתחילת המשבר ציין הפדרל ריזרב בהצהרת הריבית כי יש חשש להיחלשות מהותית של הכלכלה העולמית



אמש הותיר הבנק המרכזי בארה"ב את הריבית בטווח של 0%-0.25% והודיע כי מוכן להתחיל ברכישת אג"ח אוצר ארוכות טווח של ממשלת ארה"ב. הודעת הבנק מרכזי בארה"ב עסקה בדרכים לאושש את הפעילות במשק לאחר שמיצה את כלי הריבית כמעט עד תום.



בהודעת הסיכום של הישיבה הודיע הבנק המרכזי של ארה"ב כי הוא מוכן להתחיל לרכוש אג"חים על מנת לאושש את פעילות האשראי במשק ואת הפעילות הכלכלית וזאת לאחר פעולותיו בעת האחרונה להצפת השווקים בדולרים.



בפעם הראשונה מתחילת המשבר ציין הפדרל ריזרב בהצהרת הריבית כי יש חשש להיחלשות מהותית של הכלכלה העולמית, יחד עם סיכונים מסוימים כי האינפלציה תישאר מתחת לשיעורים המקובלים, שזהו ככל הנראה הגבול התחתון של טווח היעד – 1%



בנוגע לשאלה איך זה משפיע עלינו? מעריך היום מנהל המחקר של ספרינט השקעות, האנליסט אריה טל כי, המשמעויות של הדברים אינן תומכות בעליית תשואות של אגרות החוב הממשלתיות של ממשלת ישראל.



לדברי טל "היחלשות בפעילות הריאלית העולמית והשפעתה המהותית על פעילות הסחר הבינלאומי (גורם מהותי לצמיחתה של הכלכלה הישראלית), ריבית נמוכה לאורך זמן רב יחד עם גידול בלחצים הדיפלציוניים ורמות אינפלציה נמוכות מתחת לגבול התחתון של טווח היעד, והאיתות של הבנק הפדראלי בנוגע לתשואות הארוכות של האג"ח הממשלתי לא תומך בעליית תשואות של האג"ח הממשלתי ארוך של ממשלת ישראל".



בנוגע להחלטת הבנק על מחיר תקרה לתשואות האג"ח הממשלתי (Treasuries) מעריך טל כי, העלייה בתשואות הארוכות פועלת כנגד האינטרסים של הבנק שמעוניין להותיר את עלות הכסף לזמן ארוך ברמות נמוכות לאור ההשפעה הישירה של תשואה זו על הלוואות למשכנתאות, אג"ח קונצרני ואג"ח מוניציפאלי (שוק ענק בפני עצמו).



לדברי טל "מסיבה זו הצהיר הבנק כי הוא עומד על המשמר ודרוך לבצע רכישות של אג"ח ממשלתי ארוך. ככל הנראה, בכל פעם שיהיה עודף היצעים ועליית תשואות מעל גבול מסוים, הבנק הפדראלי יתערב, אך כרגע לא ברור מהו הגבול".



במחלקת המחקר של בית ההשקעות מעריכים כי, הריבית המוניטארית והתשואות הממשלתיות ובעיקר הארוכות יישארו נמוכים לתקופה ארוכה – דבר התומך בתשואות נמוכות של האג"ח הממשלתי, וכמובן תומך הפשרת שוקי האשראי.



בנוגע להודעת הבנק הפדראלי כי ימשיך במאמציו המוניטאריים על ידי המשך הזרמת כספים למגזר הפיננסי על חשבון הגדלת המאזן הפדראלי, מעריך טל כי, הדפסות הכסף אשר נועדו לרכישת נכסים רעילים ובעייתיים לא יגרמו לאינפלציה בחצי השנה הקרובה לפחות. -



לדברי טל "כפי שאינפלציה לא עלתה בתקופות דיפלציוניות קודמות כמו מקרה יפאן ושבדיה ועוד מכיוון שהמשבר חזק יותר מההשלכות של הדפסה ועלייה בכמות הכסף".



להערכת טל הבנק הפדראלי חושש מאד מפני סיכוני הדיפלציה ולכן יעשה הכל על מנת להימנע מאינפלציה שלילית לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully