וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות רוסיות הגישו הצעות לקבלת סיוע ממשלתי בשווי כולל של 90 מיליארד דולר

רויטרס

29.1.2009 / 13:12

בנק VEB אמון על הזרמת סיוע של 50 מיליארד דולר בלבד לחברות הנאבקות עם חובותיהן



חברות רוסיות הגישו הצעות לקבלת סיוע ממשלתי בשווי כולל של 90 מיליארד דולר, במטרה להתמודד עם חובותיהן למשקיעים הזרים שרכשו אג"ח שלהן - כך דיווח יו"ר בנק VEB הממשלתי האחראי על הסיוע במפגש הפורום הכלכלי בדאבוס.



"קיבלנו הצעות בשווי 90 מיליארד דולר", אמר ולדימיר דמיטרייב לכתבים בדאבוס. VEB אמון על חלוקת 50 מיליארד דולר בכספי סיוע לחברות רוסיות אשר נאבקות עם תשלומי החובות למשקיעים הזרים. כ-11 מיליארד דולר מהכספים כבר חולקו.



היקף בקשות הסיוע מוכיח את חומרת המשבר הכלכלי שרוסיה עומדת בפניו. ממשלת רוסיה חזתה כי הכלכלה המקומית תרשום נסיגה השנה - לראשונה בתקופה של למעלה מעשור. לפי הערכות ממשלת רוסיה, החברות הרוסיות מחוייבות לשלם 115.7 מיליארד דולר באג"ח שנמכרו למשקיעים זרים וריביות.



כמה מעשירי רוסיה, אשר לוו מיליארדי דולרים בשנות השגשוג בתקופת נשיאותו של פוטין, נפגעו קשות מהמשבר הכלכלי בעקבות ירידת הערכים של העירבונות להלוואות שהם לקחו. כעת, רבים מהם זקוקים לסיוע. ועם זאת, סגן ראש הממשלה הרוסי, איגוד שובלוב, אמר לכתבים כי הממשלה לא תעניק צ'קים פתוחים לאנשי העסקים המובילים במדינה.



VEB, אשר בפועל הפכה להיות המחליטה אילו אנשי עסקים ישרדו את המשבר, הפכה להיות אחת הגופים בעלי הכח הרב ברוסיה. בראש ה-VEB עומד ראש ממשלת רוסיה פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully