וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל קריביאן של משפחת עופר כמעט ומחקה רווחיה: רשמה צניה של 97% ברווחים ברבעון הרביעי

הדר תדמור

29.1.2009 / 15:49

רווחי החברה הסתכמו ב-1.5 מיליון דולר, או סנו למניה ברבעון הרביעי; החברה רואה קשיים גם השנה



רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השניה בגודלה בעולם שבבעלות משפחת עופר, רשמה צניחה של 97% ברווחיה ברבעון הרביעי בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית. החברה דיווחה כי היא "צופה קשיים נוספים בשנת 2009".



רווחי רויאל קריביאן הסתכמו ב-1.5 מיליון דולר, או סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת 70.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. הכנסותיה של רויאל קריביאן הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל ב-2007. רויאל קאריביאן צופה רווח של 1.4 דולר למניה בכלל שנת 2009.



אתמול ירדה מניית רויאל קריביאן ב-13% במסחר בוול סטריט בעקבות הורדת דירוג למנייתה. אנליסטים של בנק ברקליס הורידו את המלצתם למניית רויאל קריביאן, המוחזקות על ידי משפחת עופר ב-16%, מ"משקל שוק" ל"משקל חסר". זאת על רקע הערכתם כי החברה עלולה להתקרב באופן מסוכן למצב של בעיות נזילות.



ברקליס גם חתך את מחיר היעד למניית רויאל קריביאן, אשר צללה ב-70% בשנה שעברה, ממחיר של 20 דולר למחיר של דולר אחד. "בעוד כולם יודעים כי הביקוש לשיט תענוגות רשם נפילה חדה מאז הסתיו האחרון, אנחנו לא חושבים שהיקפה של נפילה זו מגולם", כתבו אנליסטים של ברקליס בדו"ח למשקיעים היום. "למרות שאנחנו מעריכים כי רויאל קריביאן לא תגיע לחדלות פירעון, החברה עלולה להתקרב באופן מסוכן למצב בו תיאלץ להתמודד עם בעיות נזילות".



ברקליס הוריד את תחזית הרווח למניה לרויאל קריביאן לשנה הנוכחית להפסד של 1.98-0.92 דולר למניה, וצופה הפסד של 1.22 דולר למניה ב-2010. עוד העריכו האנליסטים של הבנק כי החברה לא תצליח לעמוד בתחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2008 ותרשום הפסד של 10 סנט למניה ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully