וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדו"חות מכים בוול סטריט: פורד וסטארבקס עשויים לגרור את השווקים לירידות

שמואל שוסטר

29.1.2009 / 15:52

גם מלאנוקס תיסחר על רקע דו"חותיה; סרגון תיסחר על רקע עסקה באסיה; נס טכנולוגיות קיצצה 5% משכר עובדיה


צפי לירידות שערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט על רקע שלל דו"חות מאכזבים ובראשם ענקית הרכב פורד ומפעילת בתי הקפה סטארבקס. החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על ירידות של כ-1% עם פתיחת המסחר.

אמש ננעל המסחר בעליות שערים חדות. טיפס ב-2.5% לרמה של 8,375 נקודות, הוסיף 3.6% לרמה של 1,558 נקודות ומדד עלה ב-3.4% לרמה של 874 נקודות.



אחרי שאושר סיוע החירום למשק האמריקאי נראה כי הוא עשוי לקבל חיזוק נוסף בדמותה של הזרמת כספים ניכרת. בכירים בממשל האמריקאי אשר מחפשים בימים אלה דרכים לעצב מחדש את תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי בארה"ב דנו בהזרמה של טריליון עד 2 טריליון דולר במטרה לסייע להשיב את הבנקים למצב בריא.

ענקית הרכב פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית היחידה שלא פנתה לארה"ב לסיוע כספי, רשמה את ההפסד השנתי הגרוע בתולדותיה בשנה שעברה. פורד רשמה הפסד שנתי של 14.6 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 2.81 מיליארד דולר שנרשם ב-2007. יצרנית המכוניות רשמה הפסד של 5.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. ללא חישוב של הוצאות חד פעמיות והוצאות ארגון מחדש עמד ההפסד הרבעוני של פורד על 3.27 מיליארד דולר, או 1.37 דולר למניה. הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי ירדו ב-36% והסתכמו ב-29.2 מיליארד דולר, לאחר שמכירות המכוניות בארה"ב ירדו ב-30% ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-2007.

סטארבקס, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, תיסחר על רקע רווח קטן מהצפוי, שרשמה ברבעון הרביעי של 2008, לאחר שהמכירות בסניפיה בארה"ב ירדו ב-10%. החברה הודיעה על הרחבת תוכנית סגירת הסניפים וקיצוצן של כמעט 7,000 משרות. הרווח הנקי של סטארבקס ירד ב-69% והסתכם ב-64.3 מיליון דולר, או רווח של 9 סנט למניה ברבעון הרביעי. הכנסות החברה ירדו ב-5.5% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר.

נס טכנולוגיות, ספקית שירותי ה-IT, תיסחר על רקע קיצוץ שכר רוחבי בשיעור של 5% שביצעה החברה לכלל עובדיה ומנהליה. ממכתב שנשלח לעובדי החברה עולה כי הקיצוץ לא יחול על מקבלי משכורות מתחת לרף מסוים.

מלאנוקס, יצרנית ציוד התקשורת, תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר את הדו"חות עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות השוק עם הכנסות של 25.2 מיליון דולר, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 בו הסתכמו ההכנסות ב-24.7 מיליון דולר, אך בנוגע לרבעון הקרוב, הראשון של 2009, הבשורות למשקיעים שליליות. החברה חוזה כי הכנסותיה יעמדו על 22-22.5 מיליון דולר כאשר תחזית השוק הייתה להכנסות של 23.4 מיליון דולר.

סרגון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, חתמה על עסקת המשך בהיקף של 3.5 מיליון דולר עם ספקית תקשורת באסיה. במגדל העריכו אמש כי תחום התשתית הסלולרית האלחוטית בקיבולת גבוהה ימשיך לצמוח למרות המשבר הכלכלי העולמי. לדבריהם, מנוע הצמיחה העיקרי בשנתיים האחרונות הוא הגידול במספר הלקוחות הסלולריים במדינות מתפתחות והרחבת הכיסוי הסלולרי הנגזר מכך.

טי.טי.איי טלקום תיסחר על רקע שערורייה כספית. החברה, שמתמחה בפיתוח מערכות תומכות תפעול (OSS) מבוססות תוכנה לספקיות של שירותי תקשורת ברחבי העולם, החלה בחקירה פנימית של חשד כי מוטי ליפשס, מנהל פעילות אזורית ובנו של מנכ"ל ויו"ר החברה, מאיר ליפשס, קיבל עמלות לא תקינות בהקשר לרכישת חברת טלסנס לפני כשנה תמורת 2.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully