וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצואן: הבנקים לא מסתכנים; מפחיד לחפש אשראי במקומות לא ראויים

אורה קורן

29.1.2009 / 16:27

יו"ר מכון היצוא: רגולציה בבנק ישראל תוקעת יצוא בהיקף 3 מיליארד דולר


"אני בא לבנק ומבקש לפרוס תשלומים, הבנקים יודעים שיש לי נכסים ושאני עומד בפרעונות. אבל הם אטומים. הם לא מוכנים לנסות לעזור". כך אמר במפגש בין יצואנים ובנקאים במכון היצוא, מוטי כהן אור - בעל חברה המייצרת מוצרי מאפה. "אנחנו יצואנים ותיקים שמייצאים לארצות הברית, לאנגליה ולצרפת. אצלנו זה לא פוטנציאל יצוא, אלא יצוא בפועל. קונטיינרים יוצאים כל הזמן. אנחנו מבקשים לפרוס את החוב לעוד כמה שנים ונתקלים באטימות מוחלוטת. אנחנו לא מבקשים טובות מהממשלה ולא רוצים מתנות. רק שתעזרו לנו לעבור משבר מסויים. אם לא יאשרו לנו פריסה, אני חושש שמצבנו יידרדר. מצבנו היום טוב מאוד. הבנק לא מסכן שקל. אני לא רוצה שחלילה עוד חצי שנה אתחיל לחפש אשראי במקומות לא נכונים", הוסיף.

רגולציה בבנק ישראל המחייבת בנקים לרשום מעין הפרשה לעסקות יצוא, מעכבת עסקות בכ-3 מיליארד דולר. כך אמר בכנס יו"ר מכון היצוא, דוד ארצי, במפגש . "ניתן לבצע מיידית עסקות ב-3 מיליארד דולר ברוסיה, בסין, בהודו, בווייטנאם ובברזיל, כשתהיה הקומבינציה וניתן יהיה להגמיש את הרגולציה בעניין", אמר ארצי. "צריכים לשנות את הקריטריונים של בנק ישראל המחייבים את הבנק לעשות סוג הפרשה במתן אשראי, גם כשהאשראי ליצוא מובטח ב-80% על ידי חברת הביטוח הממשלתית אשרא", הוסיף.

לדבריו, מכון היצוא מסייע ליצואנים לקבל אישורי ביטוח אשראי, אולם אלה מתקבלים נקודתית במקום שיהיו מהלך גורף. "ארבעה יצואנים קיבלו ביטוח ברוסיה וזו סנונית ראשונה, אבל זה החלטה נקודתית שצריכה להיות דבר גורף", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully