וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: "פערי העוני בישראל הם בושה; הממשלה תהיה חייבת להיכנס למקום ממנו יצאה"

עידו סולומון

29.1.2009 / 16:35

המועמדת לראשות הממשלה: "עד עכשיו היו נדבנים אבל בעקבות המשבר - מצב זה נגמר"


"יש לנו הרבה במה להתגאות במדינה אבל כשזה מגיע לפערי העוני זו בושה. עד עכשיו היו אנשים טובים, נדיבים למניהם עמותות וחברות עסקיות תרמו – כתוצאה מהמשבר זה ייגמר. הממשלה תהיה חייבת להיכנס למקום ממנו יצאה". כך אמרה היום המועמדת לראשות הממשלה, ציפי לבני, את ביקורה באקדמית תל אביב יפו בה שטחה את משנתה מול כ-270 סטודנטים ואנשי סגל. לדברי לבני, היא תפעל להשקעה בתשתיות, בחינוך ובסיוע למפעלים על מנת לצלוח את התקופה הקשה.

בתגובה לשאלה מהקהל שהתייחסה לתשדיר הבחירות בו מוצגת לבני כמי שלא תמכה בחוקים למען נשים, אמרה שרת החוץ כי "תשדירי תעמולה אמורים להיות פוליטיים עד ציניים. הגעתי לכנסת כחברה במפלגה. זה אינו משחק עצמאי שאתה בא אליו כדי לקבל תשואות מהקהל. יש כאלה שעושים את זה, ולדעתי זה חלק מהתפוררות השיטה. אני לוקחת את האחריות להצעה שלא עברה אבל להתחיל לשרטט את ההצבעות האלה זו ציניות פוליטית.

"הגעתי לפוליטיקה על רקע הנושא המדיני. העניין של זכויות נשים לא בער בעצמותי. יחד עם זאת פעלתי לשינוי מספר הדירקטוריות בחברות והשוואת שכר הנשים במשרדי הממשלה. מיניתי נשים לתפקידים בכירים, והצטרפתי להצעות של חברי כנסת אחרים", אמרה לבני.

"כשאנחנו יושבים שלושה אנשים בחדר, ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת החוץ, שני גברים ואישה, נדמה לציבור שישבו שני הגברים והחליטו והיא היתה שם. שיהיה ברור, אני מקבלת שם החלטות לא עושה שם קפה.

"ההגיון העקום אומר שהביטחון שייך לגברים. אבל קבלת החלטות נכונות קשורה ליכולת שלך לנתח את המצב הקיים, לראות את מה יקרה קדימה, לשאול את הרמטכ"ל מה לעשות, לקבל עוד דעות, לגייס את העולם ולקבל את ההחלטה. בתהליך הזה, לאף גבר, גם לא גנרל, אין יתרון עלי".

את עיקר דבריה הקדישה לחידוד ההבדלים בין קדימה לבין בנימין נתניהו והליכוד. "יש אנשים שאומרים 'כולם ממילא אותו דבר אז למה ללכת להצביע, בכל מקרה נקבל קומבינטור מניפולטור כי ככה זה בפוליטיקה'. אני לא מוכנה לקבל את זה וגם לכם אסור לקבל", אמרה לבני. "מי שחושב כך נמצא במצב של ייאוש ואני רוצה להעביר אותו למצב של תקווה. נכנסתי לפוליטיקה כי רציתי לשנות והוכחתי שאפשר גם אחרת - בלי לקרוס, ובלי להיכנע לסחטנות מפלגתית.

"יש היום שתי אופציות שבינהן הבדלים דרמטיים – השאלה מי יהיה האדם שיהיה ראש ממשלה של מדינת ישראל – מיהו כבן אדם? מה הערכים שלך? האם עמוד השידרה שלך מתקפל תחת לחץ? האם כשאתה מקבל החלטות אתה חושב על הסקר של היום או הכותרת של מחר? הבחירה ברמת האדם היא בין נתניהו וביני – הוא כבר היה ראש ממשלה בישראל ותכונות אופי לא משתנות במהלך הזמן.

"בתקופה שאני ניסיתי להרכיב ממשלה נרקמה ברית לא כשרה בין הליכוד לש"ס. אם אלי ישי אומר מראש שהוא יתמוך בנתניהו כנראה שהמשא ומתן הקואליציוני הסתיים ושהוא קיבל את מה שאני לא הייתי מוכנה לתת. יש עקרונות שצריך לשמור עליהם. הליכוד עם ש"ס לא יוכל גם אם ירצה לקדם תהליך מדיני כי ש"ס לא מעוניינת בכך".

בהמשך הציגה לבני את תפיסתה כי יש להמשיך בקידום תהליך השלום לצד לחימה בלתי מתפשרת בגורמי הטרור, ובראשם אירן והחמאס. "השלום הוא אינטרס שלנו. מי שתופס את השלום כאיום רצוי שלא יהיה ראש הממשלה בישראל. אני מאמינה ביוזמה ישראלית של שתי מדינות לשני עמים והגעה להסכם שיכלול את כל האינטרסים של ישראל – כולל ביטחון ישראל, מדינת פלסטין מפורזת, ממשלה אפקטיווית שנלחמת בטרור, פיקוח על מעברים ושמירת ירושלים. העיקרון של שתי מדינות לאום אומר שאף פליט לא נכנס לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully