וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס: השווקים תמיד טועים בהערכת שווי נכסים

CNN, בלעדי ל-TheMarker

29.1.2009 / 16:53

סורוס בראיון ל-CNN: "עבור רוב האנשים, אם יצליחו לשמור על הונם בתקופה הנוכחית - הם כבר יצאו מורווחים"


הדעה הרווחת, לפיה השווקים הפיננסיים מתאזנים לאורך זמן ונכנסים למשברים באופן אקראי היא שגויה – כך אמר המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס בראיון לתוכניתו של ריצ'רד קווסט ברשת CNN, שנערך במהלך כנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

"יש משהו שגוי מיסודו בדעה הרווחת על הדרך בה פועלים השווקים הפיננסיים, והיא הטענה כי השווקים נוטים להתאזן, כי ההפרעות הן תמיד ממקור חיצוני וכי הסטיות בשווקים הן אקראיות בלבד. לשווקים יש מצבי רוח. הם תמיד טועים בהערכת שוויים של הנכסים, ולפעמים ההערכות השגויות האלה משפיעות או משנות את התנאים הכלכליים שאותם מחירים אמורים לשקף. כך שהקשר בין התמחור השגוי לככללה הריאלית הוא יותר אלמנט של אי ודאות שלא נלקח בחשבון", אמר סורוס.



סורוס ביקר בכנס גם את יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, שהפך במהלך כנס דאבוס הנוכחי לשק החבטות החביב על כלכלנים ומדינאים מכל רחבי העולם בשל העובדה כי הותיר את הריבית בארה"ב ברמה כמעט אפסית לאורך זמן רב והיה אחד הגורמים למשבר האשראי.

"לפני ששה חודשים אלן גרינספאן אמר לי כי לפעמים השווקים טועים ונוצר משבר, אבל אז הם מתאוששים והמחיר שצריך לשלם הוא קטן יחסית, לעומת הייתרונות של חדשנות פיננסית. זאת הייתה עמדתו, ולפני חצי שנה הוא היה יכול להאמין בה – היום הוא כבר יודע שלא", אמר סורוס.

סורוס הוסיף כי משבר האשראי העולמי מציג הזדמנויות אדירות, בשל התנודות בשווקים ורמת האי-וודאות, אך ציין כי "בשל האי וודאות והתנודתיות עליך להיות גמיש ועירני במיוחד כדי לתפוס את אותן הזדמנויות. מאד מעט אנשים יכולים לנצל אותן, ועבור הרוב – התקופה הנוכחית תתאפיין באובדן הון ולא בצבירתו, כך שאם הצלחת לשמר את הונך כבר עקפת את הרוב".

לאתר כנס דאבוס ב-CNN

קווסט הוא הפרשן הכלכלי של CNN. תוכניתו החדשה, Quest Means Business, תשודר מדי ערב ב-21:00 שעון ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully