וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS קיצץ את הבונוסים לעובדים ביותר מ-80% ב-2008; לא ישלם בונוס גם למנכ"ל, ליו"ר ולדירקטוריון

סוכנויות הידיעות

29.1.2009 / 17:53

לפי הערכות, תקציב הבונוסים של UBS ב-08' היה פחות מ-2 מיליארד פרנק שווייצי


בנק UBS השווייצי, הבנק האירופי שספג את ההפסדים הגדולים ביותר במשבר האשראי, קיצץ את הבונוסים לעובדיו ביותר מ-80% ב-2008. תגמול הבונוסים לעובדים, למעט הברוקרים בארה"ב, הופחת, כך אמר היום אנדריאס קרן, דובר מטעם UBS. לפי הערכות, תקציב הבונוסים של UBS ב-08' היה פחות מ-2 מיליארד פרנק שווייצי (1.75 מיליארד דולר), לעומת 9.5 מיליארד פרנק שהוענקו ב-2007.

כמה מעובדי UBS כלל לא יקבלו בונוס עבור 2008, לרבות המנכ"ל, מרסל רונר, 11 מעמיתיו בדירקטוריון הבנק והיו"ר, פיטר קורר. הבנק גם מכניס שינויים בימים אלה למודל התגמול שלו, כך שיוכל לדרוש לקבל בחזרה חלקים מבונוסים שהוענקו לעובדים כמה שנים אחרי שקיבלו אותם.

UBS קיצץ את גובה הבונוסים לעובדיו אחרי שבאוקטובר האחרון נאלץ לקבל חבילת סיוע ממשלתית בסך 59.2 מיליארד דולר. סכום הסיוע האדיר עורר בשווייץ גל מחאה חריפה נגד שכר בכירים. צעירי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ואיגוד המסחר הגדול ביותר במדינה קיימו הפגנות מול סניפים של UBS, ודרשו שעובדיו יחזירו את כל הבונוסים שקיבלו בחמש השנים האחרונות.

"חבילות הבונוסים מעתה והלאה לא יתקרבו אפילו למה שהן היו", אמר ג'ין ברנטהובר, מנהל השירותים הפיננסיים הגלובליים של בויידן גלובל, חברה לאיתור וגיוס מנהלים בכירים בניו יורק. "החברות אינן יכולות להצדיק אותן, הרווחים לא יוכלו להרשות אותן ובעלי המניות לא יסבלו זאת".

מוקדם יותר היום דיווח מבקר המדינה של ניו יורק, תומאס דינאפולי, כי הבנקים וחברות הפיננסים בוול סטריט העניקו בונוסים בסך 18.4 מיליארד דולר ב-2008, לעומת בונוסים בסך 32.9 מיליארד דולר שחולקו ב-2007.

למרות שסכום הבונוסים שהעניקו חברות הפיננסים לעובדיהן ב-2008 – שהייתה אחת מהשנים הקשות ביותר בתולדותיה של וול סטריט - מהווה ירידה של 44% לעומת הבונוסים שהוענקו בשנה הקודמת, עדיין שווה הסכום לבונוסים שהוענקו בשנת 2004, ומהווה את הסכום השישי בגודלו בתולדות וול סטריט. למרות שהמוסדות שבהם עבדו רשמו הפסדים של מיליארדי דולרים ונזקקו בחלקם לסיוע חירום ממשלתי לאחר שהגיעו לסף קריסה, אספו בנקאים אחדים בונוסים בסך מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully