וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בפגישה עם פרס: "רוסיה מעוניינת להרחיב את שיתופי הפעולה עם ישראל - זהו מהלך טבעי"

TheMarker

29.1.2009 / 19:00

שיתופי הפעולה המתוכננים הם בטכנולוגיות מים, אנרגיות מתחדשות, תאי גזע, חינוך וביטחון לאומי


נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך הערב פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, במסגרת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. במסגרת הפגישה, דנו השניים בין השאר בהרחבת שיתופי הפעולה הכלכלי והמדעי בין ישראל לרוסיה.

במסגרת הפגישה, הקדישו השניים דקות ארוכות לדיון על שיתוף פעולה כלכלי ומדעי בין ישראל לרוסיה בנוגע ל-5 תעשיות שפרס זיהה כתעשיות העתיד: טכנולוגיות המים (התפלה, הולכה, השקיה ומחזור של מים), אנרגיה מתחדשת, מחקר תאי גזע, טכנולוגיות חינוכיות אינטראקטיוויות וביטחון לאומי.

פוטין ופרס התמקדו בעיקר בתעשיית בטחון הפנים (Homeland Security). פרס העלה את הנושא של שיתוף פעולה בקרנות דו לאומיות משותפות לפיתוחים הללו וראש הממשלה פוטין השיב לו: "הרעיון של הקמת קרנות משותפות בין ישראל לרוסיה ב-5 התעשיות הללו הוא מבחינתי חיובי ביותר, בכוונתי להנחות את ממשלת רוסיה לפעול לקידום הנושא כך שבסופו של דבר יורחבו משמעותית שיתופי הפעולה בין רוסיה לישראל".

פוטין סיפר לפרס כי הרבה סטודנטים ישראלים מגיעים ללמוד ברוסיה ואמר לו: "רוסיה מעוניינת להרחיב את שיתופי הפעולה בין ישראל - זה טבעי לנו לעבוד איתכם ולשתף איתכם פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully