וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ השמש השוקעת: הייצור התעשייתי ביפאן צנח ב-9.6%, שיעור האבטלה עלה לרמתו הגבוהה זה 41 שנה

סוכנויות הידיעות

30.1.2009 / 8:32

הצריכה ירדה ב-5% בדצמבר - החודש ה-10 בו נרשמת ירידה כזו; היצוא נפל בשיעור שיא של 35%



יפאן בדרכה לרשום את המיתון העמוק ביותר בימים שאחרי מלחמת העולם השנייה, לאחר שהייצור התעשייתי ירד בשיעור חסר תקדים בחודש דצמבר. הייצור התעשייתי ביפאן צנח ב-9.6% בחודש שעבר. שיעור האבטלה ביפאן עלה ל-4.4% - השיעור הגבוה זה 41 שנה. בעקבות פרסום הנתונים צונחת בורסת טוקיו ב-3.6%.



ברבעון הרביעי של 2008 ירדה הצריכה הפרטית ביפאן ב-11.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 - הרבעון הרביעי ברציפות בו נרשמת ירידה. לפי הערכות הממשלה היפאנית - החברות המקומיות מתכננות לקצץ בתפוקה בעוד 9.1% בינואר ו-4.7% בפברואר.



הצריכה הפרטית ביפאן ירדה ב-4.6% בדצמבר - החודש העשירי שבו נרשמת ירידה שכזו. מדד המחירים לצרכן ללא חישוב מזון טרי עלה בדצמבר ב-0.2% בחודש דצמבר לעומת החודש המקביל ב-2007. היצוא מיפאן נפל בשיעור שיא של 35% בדצמבר.



המיתון בארה"ב ואירופה וההאטה בצמיחה הכלכלית בסין חנקו את היצוא היפאני, בעיקר בענף המכוניות והאלקטרוניקה. בעקבות כך, וכדי להתמודד עם המיתון הכלכלי, חברות רבות החלו לקצץ משרות, להוריד את הייצור ולהקפיא שכר. טושיבה, יצרנית האלקטרוניקה היפאנית, נאלצה לפטר 4,500 עובדים, רשמה הפסד של 1.36 מיליארד דולר ברבעון וחזתה הפסד שנתי. הונדה קיצצה השבוע בייצור.



קרן המטבע הבינלאומית העריכה השבוע כי התמ"ג היפאני ירשום נסיגה של 2.6% השנה. אם אכן תירשם נסיגה שכזו, היא תהיה החדה מאז ימי מלחמת העולם השניה. ממשלת יפאן העריכה כי המיתון החל כבר בנובמבר 2007, וההאטה עלולה להימשך למעלה משלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully