וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה: מתן בונוסים בוול סטריט בשווי 18.4 מיליארד דולר ב-2008 - התנהגות מבישה

סוכנויות הידיעות

30.1.2009 / 8:59

"על וול סטריט להראות איפוק ומשמעת", אמר אובמה; הסנאט יזמן בכירים מחברות שקיבלו סיוע ממשלתי לתת הסברים



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כינה את הבונוסים שחולקו לבכירי וול סטריט בשנה שעברה "מביישים". הקריאה עלולה להוביל להטלת הגבלות על שכר בכירי החברות אשר פונות לממשל ארה"ב לסיוע פיננסי בעקבות המשבר.



סכום הבונוסים הכולל שחולק בשנה שעברה לבכירי וול סטריט עמד על 18.4 מיליארד דולר - כך דיווח מבקר מדינת ניו יורק תומאס דינאפולי, שהוסיף ואמר כי השווי הכולל הוא השישי בגודלו אי פעם. אובמה כינה את חלוקת הבונוסים "שיא חוסר האחריות", לאחר שהחברות לקחו מהממשל האמריקאי מיליארדי דולרים בכספי סיוע. את הדברים אמר אובמה במפגש עם עיתונאים בבית הלבן. "על וול סטריט להראות איפוק ומשמעת", אמר אובמה.



יו"ר ועדת ועדת הבנקאות של הסנאט כריסטופר דוד התחייב להשתמש בכל אמצעי חוקי אפשרי כדי להשיג את כספי הבונוסים בחזרה. "אני הולך לדחוק - למעשה לא לדחוק, לדרוש שמשרד האוצר ימצא דרך להשיג את כספי הבונוסים בחזרה", אמר דוד. אם לא יצליח הממשל לרסן את הבונוסים, הביע דוד את החשש כי הקונגרס עלול שלא לאשר סיוע נוסף למגזר הפיננסי.



הסנאט האמריקאי צפוי לזמן בתקופה הקרובה בכירים מחברות שקיבלו סיוע מהממשל כדי להסביר את מתן הבונוסים. "החברות הללו לא יצליחו לקבל עוד תמיכה ממשלתית ההתנהגות הזו תימשך", אמר דוד והוסיף: "התנהגות שכזו מרתיחה את העם האמריקאי".



בנקים בארה"ב פיטרו עד כה 265 אלף איש מאז שמשבר הסאבפריים האמריקאי עורר את המשבר הפיננסי ברחבי העולם. משרד האוצר הזרים עד כה כ-200 מיליארד דולר לסיוע לבנקים ולחברות הפיננסים במסגרת תוכנית החילוץ (TARP).



ממשל אובמה מנסה בימים אלה להחליט על צעדים נוספים לחילוץ מגזר הפיננסים מהמשבר העמוק ביותר מאז השפל הגדול, והוא צפוי להכריז על תוכנית כלשהיא כבר בשבוע הבא, כך אמרו אנשים המקורבים לפרשה לבלומברג. שר האוצר החדש, טימותי גייתנר, נפגש במהלך הימים האחרונים עם יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, עם שילה באייר - יו"ר איגוד ביטוחי ההשקעות הפדרלי בארה"ב ועם בכירים נוספים כדי לדון בפרטי התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully