וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה ונוחי דנקנר האריכו את ההלוואה על הקרקע בלאס וגאס ללא שינוי בריבית

מאת מיכאל רוכוורגר

30.1.2009 / 10:20

ההלוואה הוארכה ב-42 חודשים. החברות לא יצטרכו להזרים הון עצמי נוסף לטובת הבטוחות, אך יידרשו לשלם ריבית על 3.5 שנים באופן מיידי. המשמעות: תשלום של 100 מיליון דולר בטווח המיידי



>> אלעד גרופ (50%) שבשליטת יצחק תשובה, ואי.די.בי פיתוח (25%) ונכסים ובנין (25%) שבשליטת נוחי דנקנר - השותפות בפרויקט הנדל"ן הענק פלאזה לאס וגאס - סיפקו אתמול חדשות חיוביות למשקיעים במניותיהן ובאג"ח שלהן.



חברת Elad IDB Las Vegas, המוחזקת בידי שלוש החברות, דיווחה כי הגיעה להבנה עקרונית עם קונסורציום של 13 גופים המלווים את הפרויקט בלאס וגאס, ולפיה תוארך תקופת ההלוואה שניטלה בידי השותפים לשם מימון רכישת הקרקע בלאס וגאס. הארכת ההלוואה היא ב-42 חודשים (עד לאוגוסט 2012), באותם תנאי ריבית שעליהם סוכם בהסכם ההלוואה הקיים מקיץ 2007.

ההלוואה שנלקחה היא בסך של 625 מיליון דולר. בנוסף, הזרימו השותפים הון עצמי של 600 מיליון דולר למגרש שנרכש ב1.25 מיליארד דולר.



השכבה הראשונה של ההלוואה שנלקחה היא בריבית ליבור + 2.75% ומובטחת בשיעבוד ראשון על הקרקע. השכבה השנייה היא בריבית ליבור + 4.5% ומובטחת בשיעבוד שני על הקרקע. מכתב ההתחייבות השני מאפשר לצדדים לקבל הלוואה נוספת של 200 מיליון דולר בריבית של ליבור + 6.0%, שמובטחת בשיעבוד שלישי על הקרקע (שאותה בינתיים לא ניצלו בשל הריביות הגבוהות המוצעות).



בהתאם לדיווח האחרון של החברות, הן לא יצטרכו להזרים הון עצמי נוסף לטובת הבטוחות של ההלוואה, וייתכן אף שיעודכן כלפי מעלה דירוג האשראי של אלעד גרופ, שהורד באחרונה בשלוש דרגות - מ-AA ל-A. ואולם הם יידרשו לשלם את מלוא גובה הריבית (לכ-3.5 שנים) על ההלוואה בעת החתימה הסופית על ההסכם.



בהתחשב בכך שמדובר בריבית של כ-6% על ההלוואה, התשלום הכולל יהיה כ-100 מיליון דולר, שיחולק כך שכ-50 מיליון דולר ישולמו בידי אלעד גרופ, 25 מיליון דולר בידי אי.די.בי פיתוח ו-25 מיליון דולר בידי נכסים ובנין.



המשמעות של הקדמת תשלומי הריבית בידי אי.די.בי פיתוח ואלעד גרופ היא ייקור הריבית האפקטיווית. בנוסף, בשל הגדלת ההשקעות בזמן הקרוב, הדבר ישפיע לשלילה על שיעור התשואה הפנימי (IRR), שמודד את הרווחיות בגין הפרויקט שעליו התבססו השותפים במודל העסקי שלהם.



לפי התוכניות המקוריות של תשובה ודנקנר, הקמת הפרויקט הגדול ביותר בהיסטוריה של היזמות הישראלית (שנרכש בשטח של 156 דונם), שעלותו נאמדת ב-6-8 מיליארד דולר, צפויה להתפרש על פני 4-5 שנים.



עם זאת, נראה עתה כי לנוכח מצבו העגום של הנדל"ן בארה"ב בכלל ובלאס ווגאס בפרט, סביר להניח שדנקנר ותשובה לא יחלו את שלבי הבנייה של הפרויקט בשנה הקרובה לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully